Toyota lehce vylepšila Prius Plug-in Hybrid. Hlavní novinkou je pět míst k sezení

Dosavadní plug-in varianta hybridu Prius byla pouze čtyřmístná. Teď přichází Toyota u modelu s hrstkou vylepšení, kterým vede právě přechod na pětimístný interiér.

Plug-in hybridní verze Toyoty Prius mohla na konkurenci trochu ztrácet, dosud totiž byla nabízena pouze se čtyřmístným interiérem. To se ovšem s příjezdem lehké modernizace mění. Poprvé je tak plug-in vybaven zadní třímístnou lavicí včetně středové opěrky hlavy. A jelikož původní čtyřmístná verze strádala i svou užitečnou hmotností, lze očekávat, že pětimístná novinka si polepšila i v tomto směru.

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Mnoho dalších informací ale Toyota k uvedení pětimístného Priusu Plug-in Hybrid nedodává. V interiéru se nicméně objevují kvalitnější černé obklady a rovněž nové čalounění. V nabídce laků karoserie je pak nová černá metalíza. Adaptivní LED světlomety nadále zůstávají ve standardní výbavě.

Po stránce pohonného ústrojí zůstává vše při starém. Plug-in tak kombinuje atmosférický čtyřválec o objemu 1,8 litru, elektromotor a lithium-iontový akumulátor o kapacitě 8,8 kWh pro kombinovaný výkon 90 kW (122 koní). S ústrojím pracuje automatická převodovka e-CVT.

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Dojezd čistě na elektřinu je udávaných 50 kilometrů, přičemž v kombinovaném chodu uvádí Toyota spotřebu paliva 1,3 litru na 100 km. Maximální rychlost pouze na elektřinu je 135 km/h. K ušetření cenné energie nechybí ani tepelné čerpadlo, které využívá teplo z okolního ovzduší pro funkci topení, nebo systém ohřevu baterie pro maximální dojezd i v chladném počasí.

Na střeše může mít Plug-in Hybrid nadále za příplatek (50.000 Kč) i fotovoltaický panel, který zaručí dobíjení solární energií a má prodloužit dojezd v čistě elektrickém režimu o dalších 5 kilometrů denně. Teprve ale uvidíme, jestli se nová pětimístná specifikace vozu projeví na jeho základní ceně. Dosavadní čtyřmístná verze začíná na ceně 990.900 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků