Toyota lehce vylepšila Prius Plug-in Hybrid. Hlavní novinkou je pět míst k sezení

Dosavadní plug-in varianta hybridu Prius byla pouze čtyřmístná. Teď přichází Toyota u modelu s hrstkou vylepšení, kterým vede právě přechod na pětimístný interiér.

Plug-in hybridní verze Toyoty Prius mohla na konkurenci trochu ztrácet, dosud totiž byla nabízena pouze se čtyřmístným interiérem. To se ovšem s příjezdem lehké modernizace mění. Poprvé je tak plug-in vybaven zadní třímístnou lavicí včetně středové opěrky hlavy. A jelikož původní čtyřmístná verze strádala i svou užitečnou hmotností, lze očekávat, že pětimístná novinka si polepšila i v tomto směru.

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Mnoho dalších informací ale Toyota k uvedení pětimístného Priusu Plug-in Hybrid nedodává. V interiéru se nicméně objevují kvalitnější černé obklady a rovněž nové čalounění. V nabídce laků karoserie je pak nová černá metalíza. Adaptivní LED světlomety nadále zůstávají ve standardní výbavě.

Po stránce pohonného ústrojí zůstává vše při starém. Plug-in tak kombinuje atmosférický čtyřválec o objemu 1,8 litru, elektromotor a lithium-iontový akumulátor o kapacitě 8,8 kWh pro kombinovaný výkon 90 kW (122 koní). S ústrojím pracuje automatická převodovka e-CVT.

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Dojezd čistě na elektřinu je udávaných 50 kilometrů, přičemž v kombinovaném chodu uvádí Toyota spotřebu paliva 1,3 litru na 100 km. Maximální rychlost pouze na elektřinu je 135 km/h. K ušetření cenné energie nechybí ani tepelné čerpadlo, které využívá teplo z okolního ovzduší pro funkci topení, nebo systém ohřevu baterie pro maximální dojezd i v chladném počasí.

Na střeše může mít Plug-in Hybrid nadále za příplatek (50.000 Kč) i fotovoltaický panel, který zaručí dobíjení solární energií a má prodloužit dojezd v čistě elektrickém režimu o dalších 5 kilometrů denně. Teprve ale uvidíme, jestli se nová pětimístná specifikace vozu projeví na jeho základní ceně. Dosavadní čtyřmístná verze začíná na ceně 990.900 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků