Toyota lehce vylepšila Prius Plug-in Hybrid. Hlavní novinkou je pět míst k sezení

Dosavadní plug-in varianta hybridu Prius byla pouze čtyřmístná. Teď přichází Toyota u modelu s hrstkou vylepšení, kterým vede právě přechod na pětimístný interiér.

Plug-in hybridní verze Toyoty Prius mohla na konkurenci trochu ztrácet, dosud totiž byla nabízena pouze se čtyřmístným interiérem. To se ovšem s příjezdem lehké modernizace mění. Poprvé je tak plug-in vybaven zadní třímístnou lavicí včetně středové opěrky hlavy. A jelikož původní čtyřmístná verze strádala i svou užitečnou hmotností, lze očekávat, že pětimístná novinka si polepšila i v tomto směru.

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

Mnoho dalších informací ale Toyota k uvedení pětimístného Priusu Plug-in Hybrid nedodává. V interiéru se nicméně objevují kvalitnější černé obklady a rovněž nové čalounění. V nabídce laků karoserie je pak nová černá metalíza. Adaptivní LED světlomety nadále zůstávají ve standardní výbavě.

Po stránce pohonného ústrojí zůstává vše při starém. Plug-in tak kombinuje atmosférický čtyřválec o objemu 1,8 litru, elektromotor a lithium-iontový akumulátor o kapacitě 8,8 kWh pro kombinovaný výkon 90 kW (122 koní). S ústrojím pracuje automatická převodovka e-CVT.

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Dojezd čistě na elektřinu je udávaných 50 kilometrů, přičemž v kombinovaném chodu uvádí Toyota spotřebu paliva 1,3 litru na 100 km. Maximální rychlost pouze na elektřinu je 135 km/h. K ušetření cenné energie nechybí ani tepelné čerpadlo, které využívá teplo z okolního ovzduší pro funkci topení, nebo systém ohřevu baterie pro maximální dojezd i v chladném počasí.

Na střeše může mít Plug-in Hybrid nadále za příplatek (50.000 Kč) i fotovoltaický panel, který zaručí dobíjení solární energií a má prodloužit dojezd v čistě elektrickém režimu o dalších 5 kilometrů denně. Teprve ale uvidíme, jestli se nová pětimístná specifikace vozu projeví na jeho základní ceně. Dosavadní čtyřmístná verze začíná na ceně 990.900 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků