Toyota Land Cruiser: Všude jako doma

Bez nadsázky lze tvrdit, že 60 let modelu Land Cruiser je i historií Toyoty. Stal se šlágrem a přivedl značku na všechny kontinenty.

Často si lidé pokládají otázku, co stojí za tak velikou oblibou japonských vozů Land Cruiser? Odpověď je prý jednoduchá a zná jí údajně každý, kdo v nějakém Land Cruiseru seděl. Mezi tyto řidiče patří i zkušený soutěžní jezdec, navigátor při Rallye Dakar a novinář Miloslav Janáček.

Snadné ovládání

„Sedět by asi bylo málo. Spíš je potřeba s Land Cruiserem alespoň chvíli jezdit. Každému ovšem vyhovuje jiný typ. To co ale všechny spojuje, je snadné ovládání, extrémní spolehlivost a nenáročnost na údržbu. A jedno, jestli máte na mysli pracovní verzi s označením LC78 nebo o luxusní LC200, tedy poslední koráb s motorem V8,“ vyjmenovává Janáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typické je, že u klientů po léta vítězů různorodost celé typové řady Land Cruiserů. „ Ať se jedná o firemní flotilu do povrchových dolů či manažerský vůz pro ředitele firmy, Toyota má vždy odpověď. U pracovních strojů řady J7 vítězí to, že i nezkušený řidič najde hned vše na svém místě,“ pokračuje.

„Ergonomie přístrojovky je příkladná. Samozřejmě ne každému se musí líbit, ale svou funkčností a přehledností vyniká nad ostatní. A přesně tak je to i u velkých station wagonů řady J8, J10 či současné J20. Všechno je tam, kde to má být a již po pár prvních kilometrech se v autě každý cítí jako doma. Proto se s Land Cruisery dá setkat v každém koutě světa, ať už se jedná o modely vonící novotou nebo čtyřicet a víc let staré zrezivělé veterány, ale vždy jezdící a věrně sloužící svému majiteli.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory vydrží miliony kilometrů

O Land Cruiserech je známé, že nikdy neoplývaly bůhvíjakými výkony motorů a dá se říci, že v těchto parametrech vždy zaostávaly za konkurencí. Ale i to má svůj důvod. „Díky nižším výkonům a nenáročnosti agregátů spálí toyota benzín či naftu prakticky jakékoliv kvality a její motory vydrží statisíce a někdy i miliony kilometrů,“ poukazuje znalec a milovník offroadových vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Navíc s výkonem motoru je podle Jánáčka spojeno i to, že tolik neodchází ani další komponenty na často velmi namáhaných podvozcích. „Při koupi je nižší výkon možná lehký handicap, ale v praxi vůz určitě nepůsobí líně a vydrží trojnásobek toho co konkurence. O všech těchto výhodách vypovídá i to, že většina majitelů, kteří sednou do Land Cruiseru, pak plynule přechází do nových modelů a neopouští značku, jak se to děje u většiny konkurence.“

Stále stejná vůně

Míla Janáček za posledních patnáct let přeskakoval z jednoho terénního auta do druhého a vlastnil několik modelů různých typových řad Land Cruiserů. Od malých lehkých KZJ73 až po HDJ100. „Vždycky když si sednu za volat, zavřu oči a nadechnu se, ucítím stejnou vůni. Když je pak otevřu, mohu vyrazit. Ať je to jen za roh pro nákupy, nebo na expedici do Afriky, při níž za měsíc ukrojím třeba deset tisíc kilometrů. „Křižníkům země“ je jedno, jestli jedou po špičkové dálnici anebo chvíli na to po rozbité kamenité cestě či poušti. Již šedesát let nedělají vozy Land Cruiser kompromisy, neznají zábrany, neleknou se žádné překážky,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2003
Stav: 76 981 km
Cena: 59 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 156 685 km
Cena: 78 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 113 911 km
Cena: 228 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 170 551 km
Cena: 170 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2010
Stav: 40 277 km
Cena: 700 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků