Toyota Land Cruiser V8: výkonnější a úspornější

Toyota představuje nový vrcholný model Land Cruiseru. Změny se odehrály jak pod kapotou, tak v bezpečnostní či komfortní výbavě.

Na evropských trzích se zanedlouho představí nový Land Cruiser V8, stojící na samotném vrcholu nabídky velkého offroadu Toyoty. Osmá generace tohoto modelu si zachovává bezkonkurenční průchodnost terénem, kterou se proslavily i generace předchozí, ale zároveň přidává vyšší míru kultivovanosti, pohodlí a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena na 4 950 mm při zachování rozvoru 2 850 mm. Výška se pohybuje mezi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1 970 mm.
 
Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí maximální točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1 600 až 2 800 ot/min a disponuje výkonem 210kW/286 k při 3 600 ot/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4 % zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot/min a dosahuje výkonu 212 kW/288 k při 5 400 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

Novinky, které Land Cruiser V8 přináší:

  • Světově první aplikace systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu. 
  • Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS), jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení. 
  • V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS), který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců. 
  • Nově vyvinutý centrální diferenciál Torsen® s omezenou svorností.

Nový model disponuje bohatou výbavou bezpečnostních prvků, jako je např. nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.

Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků