Toyota Land Cruiser V8: výkonnější a úspornější

Toyota představuje nový vrcholný model Land Cruiseru. Změny se odehrály jak pod kapotou, tak v bezpečnostní či komfortní výbavě.

Na evropských trzích se zanedlouho představí nový Land Cruiser V8, stojící na samotném vrcholu nabídky velkého offroadu Toyoty. Osmá generace tohoto modelu si zachovává bezkonkurenční průchodnost terénem, kterou se proslavily i generace předchozí, ale zároveň přidává vyšší míru kultivovanosti, pohodlí a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena na 4 950 mm při zachování rozvoru 2 850 mm. Výška se pohybuje mezi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1 970 mm.
 
Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí maximální točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1 600 až 2 800 ot/min a disponuje výkonem 210kW/286 k při 3 600 ot/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4 % zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot/min a dosahuje výkonu 212 kW/288 k při 5 400 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

Novinky, které Land Cruiser V8 přináší:

  • Světově první aplikace systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu. 
  • Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS), jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení. 
  • V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS), který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců. 
  • Nově vyvinutý centrální diferenciál Torsen® s omezenou svorností.

Nový model disponuje bohatou výbavou bezpečnostních prvků, jako je např. nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.

Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků