Toyota Land Cruiser: nezmar pošesté

Toyota do Frankfurtu přivezla i modernizovaný, legendární Land Cruiser šesté generace. Novinky nejsou nevýznamné, ale překvapit též nesvedou.

Nový Land Cruiser by se měl na evropských trzích objevit ještě koncem tohoto roku a vyznačuje se především uhlazeným a omlazeným exteriérem a zcela novým interiérem s moderní palubní deskou. Toyota tvrdí, že tento Land Cruiser, jenž se bude na většině trhů dodávat s tří a pětidvéřovou karosérií, je oproti dosavadním verzím ve všech ohledech prostornější. Pětidvéřové provedení budete moci objednávat jako sedmisedadlové, přičemž v zavazadelníku se budou nacházet dvě plnohodnotná sedadla, jež bude možno v případě potřeby složit do zcela rovné podlahy. Druhou řadu sedadel bude možno podélně posouvat v rozmezí 135 mm, jejich dělení je v praktičtějším poměru 40:20:40.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota dává veřejnosti a konkurenci jasně na jevo, že nehodlá slevovat z čisté koncepce off-roadu a „nevyměkne“ samonosnými konstrukcemi. Karosérie tak spočívá na odděleném robustním rámu, jehož tuhost se podařilo navýšit o dalších 11 %. Pro zlepšení jízdního komfortu byly instalovány nové pružné závěsy karosérie k rámu, jež mají pohlcovat vibrace od pohonné jednotky a vozovky.

Dalším drobným ústupkem pro zvýšení cestovního pohodlí je konstrukce náprav. Přední kola tak spočívají na nezávislých lichoběžníkových závěsech, zatímco vzadu najdeme závěsy čtyřprvkové. Tyto soustavy byly ve své podstatě převzaty z dosavadního provedení, ale prošly zásadní modernizací pro zlepšení komfortu a jízdních vlastností na silnicích se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dražší varianty budou vybaveny novým elektroickým řízením podvozku Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) s aktivním řízením stabilizátorů na obou nápravách. Naáročnější zákazníci budou moci využít i předností vzduchového pérování zadních kol Adaptive Variable Suspension (AVS) s možností volby ze tří režimů charakteristiky tlumení.

Šestá generace Land Cruiseru navíc přináší systém Multi-terrain Select, jenž automaticky přizpůsobuje přenos hnacích a brzdných sil s ohledem na různé druhy povrchů. Tato soustava je zároveň kombinovaná se sadou čtyř kamer umístěných na různých místech karosérie, jež prostřednictvím monitoru na středové konzoli informuje řidiče o dění v nejbližším okolí jeho vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro evropské trhy bude Land Cruiser dodáván s dvojicí modernizovaných motorů. Zážehový šestiválec s objemem 4,0 l a duálním proměnným časováním ventilů VVT-i dosahuje výkonu 250 koní (182 kW), zatímco vznětový čtyřválcový třílitr s přeplňováním dává 173 koní (127 kW). Toyota tvrdí, že se jí u obou motorů podařilo snížit emise CO2 o 12%, „diesel“ se přitom řidiči odvděčí kombinovanou spotřebou jen 8,1 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser 2010
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků