Toyota Land Cruiser: nezmar pošesté

Toyota do Frankfurtu přivezla i modernizovaný, legendární Land Cruiser šesté generace. Novinky nejsou nevýznamné, ale překvapit též nesvedou.

Nový Land Cruiser by se měl na evropských trzích objevit ještě koncem tohoto roku a vyznačuje se především uhlazeným a omlazeným exteriérem a zcela novým interiérem s moderní palubní deskou. Toyota tvrdí, že tento Land Cruiser, jenž se bude na většině trhů dodávat s tří a pětidvéřovou karosérií, je oproti dosavadním verzím ve všech ohledech prostornější. Pětidvéřové provedení budete moci objednávat jako sedmisedadlové, přičemž v zavazadelníku se budou nacházet dvě plnohodnotná sedadla, jež bude možno v případě potřeby složit do zcela rovné podlahy. Druhou řadu sedadel bude možno podélně posouvat v rozmezí 135 mm, jejich dělení je v praktičtějším poměru 40:20:40.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota dává veřejnosti a konkurenci jasně na jevo, že nehodlá slevovat z čisté koncepce off-roadu a „nevyměkne“ samonosnými konstrukcemi. Karosérie tak spočívá na odděleném robustním rámu, jehož tuhost se podařilo navýšit o dalších 11 %. Pro zlepšení jízdního komfortu byly instalovány nové pružné závěsy karosérie k rámu, jež mají pohlcovat vibrace od pohonné jednotky a vozovky.

Dalším drobným ústupkem pro zvýšení cestovního pohodlí je konstrukce náprav. Přední kola tak spočívají na nezávislých lichoběžníkových závěsech, zatímco vzadu najdeme závěsy čtyřprvkové. Tyto soustavy byly ve své podstatě převzaty z dosavadního provedení, ale prošly zásadní modernizací pro zlepšení komfortu a jízdních vlastností na silnicích se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dražší varianty budou vybaveny novým elektroickým řízením podvozku Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) s aktivním řízením stabilizátorů na obou nápravách. Naáročnější zákazníci budou moci využít i předností vzduchového pérování zadních kol Adaptive Variable Suspension (AVS) s možností volby ze tří režimů charakteristiky tlumení.

Šestá generace Land Cruiseru navíc přináší systém Multi-terrain Select, jenž automaticky přizpůsobuje přenos hnacích a brzdných sil s ohledem na různé druhy povrchů. Tato soustava je zároveň kombinovaná se sadou čtyř kamer umístěných na různých místech karosérie, jež prostřednictvím monitoru na středové konzoli informuje řidiče o dění v nejbližším okolí jeho vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro evropské trhy bude Land Cruiser dodáván s dvojicí modernizovaných motorů. Zážehový šestiválec s objemem 4,0 l a duálním proměnným časováním ventilů VVT-i dosahuje výkonu 250 koní (182 kW), zatímco vznětový čtyřválcový třílitr s přeplňováním dává 173 koní (127 kW). Toyota tvrdí, že se jí u obou motorů podařilo snížit emise CO2 o 12%, „diesel“ se přitom řidiči odvděčí kombinovanou spotřebou jen 8,1 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser 2010
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků