Toyota Land Cruiser Heritage Edition je retro se vším všudy. Bohužel ne pro nás

Velké japonské off-roady jsou v Evropě téměř minulostí, jinde ve světě jsou však stále v prodeji. Výjimkou není ani největší Land Cruiser, který se nově představuje ve speciální edici Heritage.

Na největší Land Cruiser série 200 si může Evropa už nějakou dobu nechat zajít chuť, tedy pokud nemáte náladu nakupovat na Ukrajině či v Rusku, kde je tento model pořád k mání. Každopádně ani tam neseženete speciální edici Heritage, kterou Toyota připravila v přísně limitovaném počtu pro své zákazníky ve Spojených arabských emirátech.

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

Aby automobilka patřičným způsobem zdůraznila „historický“ nádech své novinky, prezentuje ji na fotografiích připomínajících oskenované staré katalogy, nechybí ani retro polepy a nutno dodat, že to má něco do sebe.

Samotný vůz je pochopitelně navýsost aktuální, i když bychom měli zároveň dodat, že Toyota s továrním typovým označením URJ200W (zkráceně J200) nepatří k těm nejmladším vozům na silnicích či v poušti. Poprvé byla představena na podzim roku 2007, má za sebou několik průběžných modernizací a současnou podobu známe již od roku 2015 po druhém větším faceliftu.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Protože Land Cruiser nemá mnoho konkurentů a zakládá si na tradiční robustní konstrukci, čas příliš velký vliv na jeho atraktivitu nemá, respektive zdá se, že s věkem zraje jako víno. Podobně to vidí i Toyota, která se evidentně snažila zdůraznit „staré dobré časy“.

Kromě nálepek se zlatou éru užitkových anebo spíše hlavně praktických off-roadů snaží zdůraznit také plechová kola, prosté látkové čalounění či kompresor na dofukování pneumatik integrovaný přímo do boční stěny zavazadlového prostoru.

Lexus GX prošel dalším faceliftem. V8 4,6 litru má jen 306 koní, ale nám je to jedno

Lexus GX prošel dalším faceliftem. V8 4,6 litru má jen 306 koní, ale nám je to jedno

Pro klientelu jsou k mání dvě motorizace. Základem je zážehový šestiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 275 koní, které zpracovává pětistupňová manuální převodovka, špičku pak představuje motor 4.6 V8 o maximálním výkonu 308 koní a šestistupňový automat. Slušný dojezd bez ohledu na podmínky zajišťuje oběma variantám nádrž o objemu 138 litrů a sympatická je rovněž přepravní kapacita osmiválcového modelu, který na palubě nabízí místo pro osm cestujících.

Co je poněkud nejasné, jsou chystané počty edice Heritage. Toyota na svých stránkách detaily nezmiňuje, nicméně na jednom z obrázků je viditelná plaketa, která naznačuje, že japonská automobilka nemá v plánu vyrobit více než dvacítku těchto aut. A cena? Za šestiválec v základu v přepočtu 1,13 milionu korun, Land Cruiser V8 Heritage pak vychází na nejméně 1,5 milionu Kč.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 64 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků