Toyota Land Cruiser 300 přijíždí ve verzi GR Sport. V terénu je ještě schopnější

Toyota nešla proti zaměření Land Cruiseru. Verze GR Sport tak rozšiřuje především jeho terénní vlohy.

Po červnovém představení nového Land Cruiseru 300 přichází Toyota také u svého známého teréňáku s variantou GR Sport. Namísto sportovnějšího pojetí na silnici, jako třeba u našich evropských modelů Corolla nebo C-HR, se však Land Cruiser GR Sport zaměřuje na ještě robustnější vzhled a rozšířené schopnosti v terénu.

V každém případě však koukáme na zajímavost, která se velmi pravděpodobně na evropský (a také americký) trh nepodívá. Přitom vypadá Land Cruiser GR Sport dost lákavě s novým bodykitem včetně jiné masky chladiče či nelakovaných částí nárazníků, blatníků a prahů. Jiná jsou také 18palcová kola v šedém odstínu Mud Grey, přičemž zbytek detailů karoserie je lakovaný černě.

Uvnitř jede verze GR Sport na kombinaci černé a červené s koženým čalouněním, nechybí karbonové dekory středového panelu, bočnic dveří i volantu. Stejně jako standardní Land Cruiser 300 si i vrcholná verze ponechává kabinu se třemi řadami sedadel.

Pod kapotou nepřináší GR Sport žádné změny a zákazníci budou volit z normálně dostupných motorizací. Benzinový 3,5litrový twin-turbo V6 produkuje 305 kW (415 koní) a 650 N.m točivého momentu, zatímco naftový 3,3litrový twin-turbo V6 nabídne 227 kW (309 koní) a točivý moment 700 N.m. Oba motory jsou spojeny s 10stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Skvělá zpráva: Toyota prodloužila výrobu GR Yarisu! Už spouští další objednávky

Skvělá zpráva: Toyota prodloužila výrobu GR Yarisu! Už spouští další objednávky

Standardně pak dostává GR Sport oproti nižším variantám Land Cruiseru elektronické uzávěrky předního i zadního diferenciálu, stejně jako systém E-KDSS (Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System), tedy elektronicky řízené odpružení s automaticky a nezávisle nastavitelnými stabilizátory vpředu a vzadu dle jízdních podmínek.

Jak byste očekávali, GR Sport bude nejdražší variantou nového Land Cruiseru 300. V Japonsku startuje novinka na ceně 7.700.000 jenů, tedy asi 1,51 milionu korun ve verzi s benzinovým V6. U naftového V6 se cenovka posunuje na rovných 8.000.000 jenů, v přepočtu asi 1,57 milionu korun.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků