Toyota nešla proti zaměření Land Cruiseru. Verze GR Sport tak rozšiřuje především jeho terénní vlohy.
Po červnovém představení nového Land Cruiseru 300 přichází Toyota také u svého známého teréňáku s variantou GR Sport. Namísto sportovnějšího pojetí na silnici, jako třeba u našich evropských modelů Corolla nebo C-HR, se však Land Cruiser GR Sport zaměřuje na ještě robustnější vzhled a rozšířené schopnosti v terénu.
V každém případě však koukáme na zajímavost, která se velmi pravděpodobně na evropský (a také americký) trh nepodívá. Přitom vypadá Land Cruiser GR Sport dost lákavě s novým bodykitem včetně jiné masky chladiče či nelakovaných částí nárazníků, blatníků a prahů. Jiná jsou také 18palcová kola v šedém odstínu Mud Grey, přičemž zbytek detailů karoserie je lakovaný černě.
Uvnitř jede verze GR Sport na kombinaci černé a červené s koženým čalouněním, nechybí karbonové dekory středového panelu, bočnic dveří i volantu. Stejně jako standardní Land Cruiser 300 si i vrcholná verze ponechává kabinu se třemi řadami sedadel.
Pod kapotou nepřináší GR Sport žádné změny a zákazníci budou volit z normálně dostupných motorizací. Benzinový 3,5litrový twin-turbo V6 produkuje 305 kW (415 koní) a 650 N.m točivého momentu, zatímco naftový 3,3litrový twin-turbo V6 nabídne 227 kW (309 koní) a točivý moment 700 N.m. Oba motory jsou spojeny s 10stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Standardně pak dostává GR Sport oproti nižším variantám Land Cruiseru elektronické uzávěrky předního i zadního diferenciálu, stejně jako systém E-KDSS (Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System), tedy elektronicky řízené odpružení s automaticky a nezávisle nastavitelnými stabilizátory vpředu a vzadu dle jízdních podmínek.
Jak byste očekávali, GR Sport bude nejdražší variantou nového Land Cruiseru 300. V Japonsku startuje novinka na ceně 7.700.000 jenů, tedy asi 1,51 milionu korun ve verzi s benzinovým V6. U naftového V6 se cenovka posunuje na rovných 8.000.000 jenů, v přepočtu asi 1,57 milionu korun.