Toyota Land Cruiser 2011: vylepšená a posílená

Je to dobrá zpráva především pro ty, kteří fandí tradičnímu SUV Land Cruiser od Toyoty, ale nezvažují zrovna koupi nejdražšího provedení. V rámci drobné modernizace pro modelový rok 2011 se totiž Toyota Land Cruiser se vznětovým „třílitrem“ dočkala řady modifikací, díky nimž je nyní silnější a „čistší“.

Výkon meziročně poskočil o 17 koní na výsledných 190 koní (140 kW) a točivý moment je vyšší o 10 Nm a činí 420 Nm. Land Cruiser 3,0 D-4D navíc spotřebuje v průměru 8,1 l/100 km (pokles o 0,3 l/100 km) a životní prostředí zatíží CO2 o hmotnosti 214 g/km (vs. 220 g/km dosud). České ceny modernizovaného Land Cruiseru D-4D zatím neznáme, ale třeba v Holandsku se mají pohybovat v rozmezí od 61 do 91 000 eur.

K mání na jiných trzích zůstává také zážehový šestiválec s objemem 4,0 l a výkonem 282 koní (207 kW), jenž je ale dostupný pouze v pětidveřovém provedení a v kombinaci s automatickou převodovkou. U nás ale v prodeji nebyl ani letos.

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků