Toyota láká na plug-in hybridní RAV4. Bude to nejvýkonnější verze v historii

Toyota již pomalu odhaluje i plug-in hybridní variantu SUV RAV4. Z dosavadních motorizací má být novinka vůbec nejvýkonnější.

Místem oficiální premiéry Toyoty RAV4 Plug-In Hybrid bude autosalon v Los Angeles, který se koná od 20. listopadu. Po uvedení standardní hybridní varianty tedy už přijede „ravka“ také s možností nabíjení ze zásuvky. Automobilka tak nyní zveřejnila první upoutávku ve formě jediné fotografie červeně lakovaného kousku.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

O design ale samozřejmě v případě nové motorizace vůbec nejde. Hlavní je, že Toyota popisuje plug-in hybridní variantu SUV jako „zatím nejvýkonnější RAV4 vůbec“. Zaujmout má „pohotovou akcelerací, čipernou ovladatelností a dokonalým stylem“. Zas takový odvaz oproti klasickému hybridu ale nečekejme.

Technické údaje si Toyota ještě nechává pro sebe. Se slovy o nejvýkonnější RAV4 by nicméně mohla nabídnout o pár koní více než současný hybrid se 163 kW (222 koní) v případě čtyřkolky. Očekává se přitom využití stejného 2,5litrového čtyřválce, kterému pomáhá elektrický motor s lithium-iontovou baterií.

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Se zvýšenou kapacitou baterie u plug-inu by měla Toyota zajistit dojezd čistě na elektřinu až okolo 50 km. Před premiérou v Los Angeles bychom se ovšem měli všechny podstatné informace dozvědět, včetně časů nabíjení nebo kombinované spotřeby.

Na trhu se plug-in hybridní RAV4 střetne především s Mitsubishi Outlander PHEV, které v současnosti zastává vedoucí místo v kategorií plug-in hybridních SUV. U něj přitom automobilka chystá zbrusu novou generaci, jež se bude určitě snažit schopnosti Toyoty překonat.

Galerie doplněna o Toyotu RAV4 Hybrid.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků