Toyota láká na plug-in hybridní RAV4. Bude to nejvýkonnější verze v historii

Toyota již pomalu odhaluje i plug-in hybridní variantu SUV RAV4. Z dosavadních motorizací má být novinka vůbec nejvýkonnější.

Místem oficiální premiéry Toyoty RAV4 Plug-In Hybrid bude autosalon v Los Angeles, který se koná od 20. listopadu. Po uvedení standardní hybridní varianty tedy už přijede „ravka“ také s možností nabíjení ze zásuvky. Automobilka tak nyní zveřejnila první upoutávku ve formě jediné fotografie červeně lakovaného kousku.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

O design ale samozřejmě v případě nové motorizace vůbec nejde. Hlavní je, že Toyota popisuje plug-in hybridní variantu SUV jako „zatím nejvýkonnější RAV4 vůbec“. Zaujmout má „pohotovou akcelerací, čipernou ovladatelností a dokonalým stylem“. Zas takový odvaz oproti klasickému hybridu ale nečekejme.

Technické údaje si Toyota ještě nechává pro sebe. Se slovy o nejvýkonnější RAV4 by nicméně mohla nabídnout o pár koní více než současný hybrid se 163 kW (222 koní) v případě čtyřkolky. Očekává se přitom využití stejného 2,5litrového čtyřválce, kterému pomáhá elektrický motor s lithium-iontovou baterií.

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Se zvýšenou kapacitou baterie u plug-inu by měla Toyota zajistit dojezd čistě na elektřinu až okolo 50 km. Před premiérou v Los Angeles bychom se ovšem měli všechny podstatné informace dozvědět, včetně časů nabíjení nebo kombinované spotřeby.

Na trhu se plug-in hybridní RAV4 střetne především s Mitsubishi Outlander PHEV, které v současnosti zastává vedoucí místo v kategorií plug-in hybridních SUV. U něj přitom automobilka chystá zbrusu novou generaci, jež se bude určitě snažit schopnosti Toyoty překonat.

Galerie doplněna o Toyotu RAV4 Hybrid.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků