Toyota láká na nový koncept Supry. Předvede nabídku sportovních dílů divize TRD

Krátce po oficiální premiéře nové generace Toyoty Supra nás automobilka láká na představení konceptu okořeněného továrními díly TRD.

Pátá generace Toyoty Supra se nám představila jen před pár týdny. Automobilka však nezahálí a vlnu pozornosti o japonský sporťák nyní doplní čekáním na koncept s dlouhým názvem Toyota GR Supra Performance Line Concept TRD. Skrze něj se bude značka snažit předvést rozmanité možnosti úpravy nové Supry sportovními díly oddělení Toyota Racing Development (TRD).

O samotném konceptu toho zatím moc nevíme, podle zveřejněné upoutávky se siluetou vyladěné Supry lze čekat, že určitě dojde na ukázku řady aerodynamických prvků na karoserii – viz masivní křídlo na zádi skici. Určitě bychom také čekali uvedení nabídky technických vylepšení například od dílů podvozku, brzdové soustavy, interiéru a možná i částí pohonného ústrojí.

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

V přílišně rozmanitou nabídku vyladění Supry od TRD bychom ale nedoufali. Ostatně sama Toyota již oznámila vývoj plnohodnotné Supry GRMN. Právě sportovní řadu GRMN (Gazoo Razing Meisters of Nürburgring) si automobilka nechává pro své nadcházející vrcholně ostré modely. Zde už bychom očekávali razantnější technické změny i na třílitrovém přeplňovaném šestiválci, který pochází od BMW a standardně produkuje 250 kW (340 koní).

K představení konceptu TRD již dříve uvedl produktový vedoucí Toyoty pro USA Andrew Coetzee, že všechny díly TRD budou zabezpečeny tovární zárukou, přičemž do budoucna by mohlo oddělení přivést na určité trhy i vlastní speciální verzi Supry.

Jak bude koncept Supry okořeněný díly TRD vypadat se dozvíme již 9. února. Toyota plánuje odhalení na tuningové výstavě Osaka Automesse v Japonsku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků