Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Nový Auris přichází s odvážnějším designem, než kdy předtím. A to i v interiéru.

Toyota Auris na nás na autosalonu v Ženevě hrála nedostupnou. Japonci vystavovali pouze předprodukční kus se začerněnými okny. Na sbírání prvních dojmů si tedy ještě budeme muset počkat. Toyota nyní alespoň ukazuje Auris, respektive pětidveřovou Corollu, kompletní a podělila se i o bližší informace.

Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace Priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí. Celkově se Auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů.

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

Interiér také doznal podstatných změn. Obrazovka infotainmnetu už není součástí kapličky, ale s úhlopříčkou 8 palců vyčnívá z palubní desky. Nabídne připojení přes Wi-Fi, úplnou konektivitu se smartphony a zvuk může vysílat do osmi reproduktorů JBL. Toyota slibuje kvalitnější, matné materiály. Zlepšit se má i praktičnost - do dveří se vejdou velké PET lahve a zvětšily se i další odkládací prostory.

Na výběr bude ze tří motorů. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v Priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.

Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

I podvozek slibuje větší zaměření na řidiče. Přední nápravu McPherson doplňuje zadní víceprvková, těžiště kleslo, řízení má být přímější... Toyota se v tiskové zprávě ohání řidičským hatchbackem - tak se necháme překvapit, jestli jízdní vlastnosti budou skutečně následovat dynamický design!

Toyota však nezapomíná ani na aktivní bezpečnost. Nový Auris dostane balíček Safety Tech. Krom běžných prvků zahrnuje třeba i detekci chodců, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, držení v pruzích či automatické dálkové světlomety.

Příští rok začne nový Auris sjíždět z pásů v britském Burnastonu, načež bude navazovat zahájení prodeje.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků