Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Nový Auris přichází s odvážnějším designem, než kdy předtím. A to i v interiéru.

Toyota Auris na nás na autosalonu v Ženevě hrála nedostupnou. Japonci vystavovali pouze předprodukční kus se začerněnými okny. Na sbírání prvních dojmů si tedy ještě budeme muset počkat. Toyota nyní alespoň ukazuje Auris, respektive pětidveřovou Corollu, kompletní a podělila se i o bližší informace.

Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace Priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí. Celkově se Auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů.

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

Interiér také doznal podstatných změn. Obrazovka infotainmnetu už není součástí kapličky, ale s úhlopříčkou 8 palců vyčnívá z palubní desky. Nabídne připojení přes Wi-Fi, úplnou konektivitu se smartphony a zvuk může vysílat do osmi reproduktorů JBL. Toyota slibuje kvalitnější, matné materiály. Zlepšit se má i praktičnost - do dveří se vejdou velké PET lahve a zvětšily se i další odkládací prostory.

Na výběr bude ze tří motorů. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v Priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.

Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

I podvozek slibuje větší zaměření na řidiče. Přední nápravu McPherson doplňuje zadní víceprvková, těžiště kleslo, řízení má být přímější... Toyota se v tiskové zprávě ohání řidičským hatchbackem - tak se necháme překvapit, jestli jízdní vlastnosti budou skutečně následovat dynamický design!

Toyota však nezapomíná ani na aktivní bezpečnost. Nový Auris dostane balíček Safety Tech. Krom běžných prvků zahrnuje třeba i detekci chodců, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, držení v pruzích či automatické dálkové světlomety.

Příští rok začne nový Auris sjíždět z pásů v britském Burnastonu, načež bude navazovat zahájení prodeje.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků