Nový Auris přichází s odvážnějším designem, než kdy předtím. A to i v interiéru.
Toyota Auris na nás na autosalonu v Ženevě hrála nedostupnou. Japonci vystavovali pouze předprodukční kus se začerněnými okny. Na sbírání prvních dojmů si tedy ještě budeme muset počkat. Toyota nyní alespoň ukazuje Auris, respektive pětidveřovou Corollu, kompletní a podělila se i o bližší informace.
Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace Priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí. Celkově se Auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů.
Interiér také doznal podstatných změn. Obrazovka infotainmnetu už není součástí kapličky, ale s úhlopříčkou 8 palců vyčnívá z palubní desky. Nabídne připojení přes Wi-Fi, úplnou konektivitu se smartphony a zvuk může vysílat do osmi reproduktorů JBL. Toyota slibuje kvalitnější, matné materiály. Zlepšit se má i praktičnost - do dveří se vejdou velké PET lahve a zvětšily se i další odkládací prostory.
Na výběr bude ze tří motorů. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v Priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.
Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.
I podvozek slibuje větší zaměření na řidiče. Přední nápravu McPherson doplňuje zadní víceprvková, těžiště kleslo, řízení má být přímější... Toyota se v tiskové zprávě ohání řidičským hatchbackem - tak se necháme překvapit, jestli jízdní vlastnosti budou skutečně následovat dynamický design!
Toyota však nezapomíná ani na aktivní bezpečnost. Nový Auris dostane balíček Safety Tech. Krom běžných prvků zahrnuje třeba i detekci chodců, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, držení v pruzích či automatické dálkové světlomety.
Příští rok začne nový Auris sjíždět z pásů v britském Burnastonu, načež bude navazovat zahájení prodeje.