Toyota konečně odhalila nový Auris do detailu. Včetně interiéru

Nový Auris přichází s odvážnějším designem, než kdy předtím. A to i v interiéru.

Toyota Auris na nás na autosalonu v Ženevě hrála nedostupnou. Japonci vystavovali pouze předprodukční kus se začerněnými okny. Na sbírání prvních dojmů si tedy ještě budeme muset počkat. Toyota nyní alespoň ukazuje Auris, respektive pětidveřovou Corollu, kompletní a podělila se i o bližší informace.

Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace Priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí. Celkově se Auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů.

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

Interiér také doznal podstatných změn. Obrazovka infotainmnetu už není součástí kapličky, ale s úhlopříčkou 8 palců vyčnívá z palubní desky. Nabídne připojení přes Wi-Fi, úplnou konektivitu se smartphony a zvuk může vysílat do osmi reproduktorů JBL. Toyota slibuje kvalitnější, matné materiály. Zlepšit se má i praktičnost - do dveří se vejdou velké PET lahve a zvětšily se i další odkládací prostory.

Na výběr bude ze tří motorů. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v Priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.

Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

I podvozek slibuje větší zaměření na řidiče. Přední nápravu McPherson doplňuje zadní víceprvková, těžiště kleslo, řízení má být přímější... Toyota se v tiskové zprávě ohání řidičským hatchbackem - tak se necháme překvapit, jestli jízdní vlastnosti budou skutečně následovat dynamický design!

Toyota však nezapomíná ani na aktivní bezpečnost. Nový Auris dostane balíček Safety Tech. Krom běžných prvků zahrnuje třeba i detekci chodců, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, držení v pruzích či automatické dálkové světlomety.

Příští rok začne nový Auris sjíždět z pásů v britském Burnastonu, načež bude navazovat zahájení prodeje.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků