Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai

Pokud jde o designové kreace, japonské autosalony bývají místem někdy až úsměvných, jindy spíše šokujících premiér. Asijský vkus je trochu jiný a rozhodně nelze designérům v zemi vycházejícího slunce upřít odvahu. Koncept Toyota Kikai, který uvidíme na autosalonu v Tokiu, je toho důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Toyota Kikai je hodně divoká kreace. Zajímavé ale je, že se soustředí na klasickou mechaniku a syrové pojetí stroje jako takového. Řidič je v centru dění

Koncept se nese v duchu odlehčování a spojení člověka se strojem. I japonské slovíčko Kikai znamená něco jako nástroj. Spíše je to ale takový naháč, jako by chtěl někdo spojit klasický nekapotovaný motocykl a auto.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Toyota

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Toyota Kikai vlastně nemá karoserii na místech, kde byste ji očekávali. Můžeme si tak prohlédnout detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojí. To se nechází vzadu před nápravou a i když neznáme detaily, podle snímků to vypadá na hybridní systém z Priusu. Dokonce jsou v rozích kabiny okna, aby řidič viděl na pohybující se přední zavěšení.

Uvnitř Toyoty Kikai čekají na posádku tři sedačky s uspořádáním 1+2. Řidič sedí uprostřed a dvě krajní sedačky jsou posunuty mírně vzad, přesně jako v McLarenu F1. Před řidičem jsou klasické analogové přístroje, z nichž jeden ukazuje prase. Velmi svérázný způsob navigace...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků