Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai

Pokud jde o designové kreace, japonské autosalony bývají místem někdy až úsměvných, jindy spíše šokujících premiér. Asijský vkus je trochu jiný a rozhodně nelze designérům v zemi vycházejícího slunce upřít odvahu. Koncept Toyota Kikai, který uvidíme na autosalonu v Tokiu, je toho důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Toyota Kikai je hodně divoká kreace. Zajímavé ale je, že se soustředí na klasickou mechaniku a syrové pojetí stroje jako takového. Řidič je v centru dění

Koncept se nese v duchu odlehčování a spojení člověka se strojem. I japonské slovíčko Kikai znamená něco jako nástroj. Spíše je to ale takový naháč, jako by chtěl někdo spojit klasický nekapotovaný motocykl a auto.

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Toyota Kikai vlastně nemá karoserii na místech, kde byste ji očekávali. Můžeme si tak prohlédnout detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojí. To se nechází vzadu před nápravou a i když neznáme detaily, podle snímků to vypadá na hybridní systém z Priusu. Dokonce jsou v rozích kabiny okna, aby řidič viděl na pohybující se přední zavěšení.

Uvnitř Toyoty Kikai čekají na posádku tři sedačky s uspořádáním 1+2. Řidič sedí uprostřed a dvě krajní sedačky jsou posunuty mírně vzad, přesně jako v McLarenu F1. Před řidičem jsou klasické analogové přístroje, z nichž jeden ukazuje prase. Velmi svérázný způsob navigace...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků