Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai

Pokud jde o designové kreace, japonské autosalony bývají místem někdy až úsměvných, jindy spíše šokujících premiér. Asijský vkus je trochu jiný a rozhodně nelze designérům v zemi vycházejícího slunce upřít odvahu. Koncept Toyota Kikai, který uvidíme na autosalonu v Tokiu, je toho důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Toyota Kikai je hodně divoká kreace. Zajímavé ale je, že se soustředí na klasickou mechaniku a syrové pojetí stroje jako takového. Řidič je v centru dění

Koncept se nese v duchu odlehčování a spojení člověka se strojem. I japonské slovíčko Kikai znamená něco jako nástroj. Spíše je to ale takový naháč, jako by chtěl někdo spojit klasický nekapotovaný motocykl a auto.

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Toyota Kikai vlastně nemá karoserii na místech, kde byste ji očekávali. Můžeme si tak prohlédnout detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojí. To se nechází vzadu před nápravou a i když neznáme detaily, podle snímků to vypadá na hybridní systém z Priusu. Dokonce jsou v rozích kabiny okna, aby řidič viděl na pohybující se přední zavěšení.

Uvnitř Toyoty Kikai čekají na posádku tři sedačky s uspořádáním 1+2. Řidič sedí uprostřed a dvě krajní sedačky jsou posunuty mírně vzad, přesně jako v McLarenu F1. Před řidičem jsou klasické analogové přístroje, z nichž jeden ukazuje prase. Velmi svérázný způsob navigace...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků