Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai

Pokud jde o designové kreace, japonské autosalony bývají místem někdy až úsměvných, jindy spíše šokujících premiér. Asijský vkus je trochu jiný a rozhodně nelze designérům v zemi vycházejícího slunce upřít odvahu. Koncept Toyota Kikai, který uvidíme na autosalonu v Tokiu, je toho důkazem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Toyota Kikai je hodně divoká kreace. Zajímavé ale je, že se soustředí na klasickou mechaniku a syrové pojetí stroje jako takového. Řidič je v centru dění

Koncept se nese v duchu odlehčování a spojení člověka se strojem. I japonské slovíčko Kikai znamená něco jako nástroj. Spíše je to ale takový naháč, jako by chtěl někdo spojit klasický nekapotovaný motocykl a auto.

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Toyota Kikai vlastně nemá karoserii na místech, kde byste ji očekávali. Můžeme si tak prohlédnout detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojí. To se nechází vzadu před nápravou a i když neznáme detaily, podle snímků to vypadá na hybridní systém z Priusu. Dokonce jsou v rozích kabiny okna, aby řidič viděl na pohybující se přední zavěšení.

Uvnitř Toyoty Kikai čekají na posádku tři sedačky s uspořádáním 1+2. Řidič sedí uprostřed a dvě krajní sedačky jsou posunuty mírně vzad, přesně jako v McLarenu F1. Před řidičem jsou klasické analogové přístroje, z nichž jeden ukazuje prase. Velmi svérázný způsob navigace...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Kikai
  2. Fotogalerie: Toyota Kikai
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků