Toyota JPN Taxi ukazuje přívětivou tvář japonských velkoměst

Na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v Tokiu značka Toyota vystaví také celkem vesele působící studii JPN Taxi Concept.

Přeplněné ulice japonských měst a jejich ruch zrovna pocit intimity a osobnosti nebudí, ovšem vůz na snímcích se pokouší ukázat tu přívětivější tvář. Podle svých tvůrců byla studie Toyota JPN Taxi Concept vyvíjena pod vlivem typické japonské pohostinnosti, což se odráží ve snadném nastupování a komfortním sezení na zadních sedadlech. Ještě důležitějším posláním tohoto kompaktního konceptu je ale naznačit, jak budou v nejbližší době vypadat nové taxíky pro Tokio a další velká města.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota JPN Taxi Concept

Po stránce proporcí studie Toyota JPN Taxi nijak nevybočuje ze zvyklostí, také v tomto případě je znát, že záměrem konstruktérů bylo vyrobit co nejmenší vůz s co nejprostornějším interiérem. Jak je vidět z přiložených snímků, podlaha prostoru pro cestující v zadní části karoserie je prakticky rovná, nastupování a vystupování pak dále usnadňují elektricky ovládané posuvné dveře na levé, tedy k chodníku přivrácené straně vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již za několik dní na autosalonu v Tokiu

Palubní deska vozu má jen několik velkých tlačítek a páček, klasický přístrojový štít nahrazuje trojice velkoplošných displejů. Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech se nachází rozměrná prosklená střecha a v její hraně je umístěn podlouhlý monitor, na němž mohou zákazníci sledovat průběh své cesty a pohyby taxametru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a komfortní pro řidiče i jeho posádku

Studie Toyota JPN Taxi Concept byla postavena přesně podle legislativních požadavků japonských úřadů. Tento pětimístný vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 750 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 695 mm široký a 1 700 mm vysoký. O pohon se stará hybridní soustava využívající spalovacího motoru uzpůsobeného na konzumaci LPG.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků