Toyota JPN Taxi ukazuje přívětivou tvář japonských velkoměst

Na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v Tokiu značka Toyota vystaví také celkem vesele působící studii JPN Taxi Concept.

Přeplněné ulice japonských měst a jejich ruch zrovna pocit intimity a osobnosti nebudí, ovšem vůz na snímcích se pokouší ukázat tu přívětivější tvář. Podle svých tvůrců byla studie Toyota JPN Taxi Concept vyvíjena pod vlivem typické japonské pohostinnosti, což se odráží ve snadném nastupování a komfortním sezení na zadních sedadlech. Ještě důležitějším posláním tohoto kompaktního konceptu je ale naznačit, jak budou v nejbližší době vypadat nové taxíky pro Tokio a další velká města.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota JPN Taxi Concept

Po stránce proporcí studie Toyota JPN Taxi nijak nevybočuje ze zvyklostí, také v tomto případě je znát, že záměrem konstruktérů bylo vyrobit co nejmenší vůz s co nejprostornějším interiérem. Jak je vidět z přiložených snímků, podlaha prostoru pro cestující v zadní části karoserie je prakticky rovná, nastupování a vystupování pak dále usnadňují elektricky ovládané posuvné dveře na levé, tedy k chodníku přivrácené straně vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již za několik dní na autosalonu v Tokiu

Palubní deska vozu má jen několik velkých tlačítek a páček, klasický přístrojový štít nahrazuje trojice velkoplošných displejů. Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech se nachází rozměrná prosklená střecha a v její hraně je umístěn podlouhlý monitor, na němž mohou zákazníci sledovat průběh své cesty a pohyby taxametru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a komfortní pro řidiče i jeho posádku

Studie Toyota JPN Taxi Concept byla postavena přesně podle legislativních požadavků japonských úřadů. Tento pětimístný vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 750 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 695 mm široký a 1 700 mm vysoký. O pohon se stará hybridní soustava využívající spalovacího motoru uzpůsobeného na konzumaci LPG.

bazar

Toyota Corolla Verso 1,8
Rok výroby: 2004
Stav: 175 104 km
Cena: 96 000 Kč
Toyota Auris 2
Rok výroby: 2008
Stav: 128 557 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2009
Stav: 100 277 km
Cena: 600 000 Kč
Toyota Auris 1,3
Rok výroby: 2010
Stav: 44 744 km
Cena: 178 000 Kč
Toyota RAV 4 2
Rok výroby: 2006
Stav: 143 442 km
Cena: 178 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2008
Stav: 70 329 km
Cena: 120 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků