Toyota JPN Taxi ukazuje přívětivou tvář japonských velkoměst

Na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v Tokiu značka Toyota vystaví také celkem vesele působící studii JPN Taxi Concept.

Přeplněné ulice japonských měst a jejich ruch zrovna pocit intimity a osobnosti nebudí, ovšem vůz na snímcích se pokouší ukázat tu přívětivější tvář. Podle svých tvůrců byla studie Toyota JPN Taxi Concept vyvíjena pod vlivem typické japonské pohostinnosti, což se odráží ve snadném nastupování a komfortním sezení na zadních sedadlech. Ještě důležitějším posláním tohoto kompaktního konceptu je ale naznačit, jak budou v nejbližší době vypadat nové taxíky pro Tokio a další velká města.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota JPN Taxi Concept

Po stránce proporcí studie Toyota JPN Taxi nijak nevybočuje ze zvyklostí, také v tomto případě je znát, že záměrem konstruktérů bylo vyrobit co nejmenší vůz s co nejprostornějším interiérem. Jak je vidět z přiložených snímků, podlaha prostoru pro cestující v zadní části karoserie je prakticky rovná, nastupování a vystupování pak dále usnadňují elektricky ovládané posuvné dveře na levé, tedy k chodníku přivrácené straně vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již za několik dní na autosalonu v Tokiu

Palubní deska vozu má jen několik velkých tlačítek a páček, klasický přístrojový štít nahrazuje trojice velkoplošných displejů. Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech se nachází rozměrná prosklená střecha a v její hraně je umístěn podlouhlý monitor, na němž mohou zákazníci sledovat průběh své cesty a pohyby taxametru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a komfortní pro řidiče i jeho posádku

Studie Toyota JPN Taxi Concept byla postavena přesně podle legislativních požadavků japonských úřadů. Tento pětimístný vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 750 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 695 mm široký a 1 700 mm vysoký. O pohon se stará hybridní soustava využívající spalovacího motoru uzpůsobeného na konzumaci LPG.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků