Toyota již není asijskou automobilovou jedničkou v Evropě, žezlo přebírá Hyundai

Trochu překvapivé zjištění přineslo zkoumání prodejních statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Od ledna do října totiž v Evropě nejvíce aut mezi asijským výrobci neprodala Toyota, jak bylo po mnoho uplynulých let zvykem.

Toyota jakožto koncern pod svými značkami Toyota a Lexus prodala letos na starém kontinentu pouze 511 754 aut, tedy o plných 17 % méně než loni. Naproti tomu skupina Hyundai prodala 521 369 vozů značek Hyundai a Kia, což je naopak o 4 % více než minulý rok. Novým asijským vládcem evropských trhů je tak Hyundai Group a nic nenapovídá tomu, že by o své žezlo měla v nejbližších měsících přijít.

Nabídka Toyoty za poslední roky neutrpěla na své atraktivitě, na vině ztráty pozic na trhu tak zřejmě budou hlavně hojně medializované svolávají akce, které se hlavně minulý rok dotky téměř všech modelů, jenž Toyota v posledních letech prodávala.

Své pozice navíc Toyota ztráci i na pro ni klíčovém severoamerickém trhu, kde meziročně za stejné období ztratila 6,3 procenta. Pro úplnost dodejme, že Hyundai v Americe též boduje, dokonce ještě více než v Evropě - letos za mořem roste o 21 procent.

Je otázka, jak se Toyotě povede dále, bylo by však chybou japonskou firmu odepisovat. Na výsluní se drží již desítky let a přes své letošní ztráty zůstává největším výrobcem aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jedním z letošních hitů Hyundai je SUV ix35
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků