Toyota již není asijskou automobilovou jedničkou v Evropě, žezlo přebírá Hyundai

Trochu překvapivé zjištění přineslo zkoumání prodejních statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Od ledna do října totiž v Evropě nejvíce aut mezi asijským výrobci neprodala Toyota, jak bylo po mnoho uplynulých let zvykem.

Toyota jakožto koncern pod svými značkami Toyota a Lexus prodala letos na starém kontinentu pouze 511 754 aut, tedy o plných 17 % méně než loni. Naproti tomu skupina Hyundai prodala 521 369 vozů značek Hyundai a Kia, což je naopak o 4 % více než minulý rok. Novým asijským vládcem evropských trhů je tak Hyundai Group a nic nenapovídá tomu, že by o své žezlo měla v nejbližších měsících přijít.

Nabídka Toyoty za poslední roky neutrpěla na své atraktivitě, na vině ztráty pozic na trhu tak zřejmě budou hlavně hojně medializované svolávají akce, které se hlavně minulý rok dotky téměř všech modelů, jenž Toyota v posledních letech prodávala.

Své pozice navíc Toyota ztráci i na pro ni klíčovém severoamerickém trhu, kde meziročně za stejné období ztratila 6,3 procenta. Pro úplnost dodejme, že Hyundai v Americe též boduje, dokonce ještě více než v Evropě - letos za mořem roste o 21 procent.

Je otázka, jak se Toyotě povede dále, bylo by však chybou japonskou firmu odepisovat. Na výsluní se drží již desítky let a přes své letošní ztráty zůstává největším výrobcem aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jedním z letošních hitů Hyundai je SUV ix35
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků