Toyota již není asijskou automobilovou jedničkou v Evropě, žezlo přebírá Hyundai

Trochu překvapivé zjištění přineslo zkoumání prodejních statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Od ledna do října totiž v Evropě nejvíce aut mezi asijským výrobci neprodala Toyota, jak bylo po mnoho uplynulých let zvykem.

Toyota jakožto koncern pod svými značkami Toyota a Lexus prodala letos na starém kontinentu pouze 511 754 aut, tedy o plných 17 % méně než loni. Naproti tomu skupina Hyundai prodala 521 369 vozů značek Hyundai a Kia, což je naopak o 4 % více než minulý rok. Novým asijským vládcem evropských trhů je tak Hyundai Group a nic nenapovídá tomu, že by o své žezlo měla v nejbližších měsících přijít.

Nabídka Toyoty za poslední roky neutrpěla na své atraktivitě, na vině ztráty pozic na trhu tak zřejmě budou hlavně hojně medializované svolávají akce, které se hlavně minulý rok dotky téměř všech modelů, jenž Toyota v posledních letech prodávala.

Své pozice navíc Toyota ztráci i na pro ni klíčovém severoamerickém trhu, kde meziročně za stejné období ztratila 6,3 procenta. Pro úplnost dodejme, že Hyundai v Americe též boduje, dokonce ještě více než v Evropě - letos za mořem roste o 21 procent.

Je otázka, jak se Toyotě povede dále, bylo by však chybou japonskou firmu odepisovat. Na výsluní se drží již desítky let a přes své letošní ztráty zůstává největším výrobcem aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jedním z letošních hitů Hyundai je SUV ix35
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků