Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Každý rok přináší společnost Interbrand globální přehled o nejcennějších společnostech z celého světa. Z automobilového průmyslu vévodí pořadí Toyota, podle žebříčku je pátou nejcennější značkou vůbec.
Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Toyota byla založena v roce 1937 a aktuálně automobilka patří mezi jedny z největších zastánců plug-in hybridních vozů. V letošním žebříčku Interbrand Best Global Brands jí patří celkově páté místo, což z ní dělá nejcennější automobilovou značku vůbec (hodnota je 53,6 miliard dolarů). Na druhém místě se pak mezi automobilovými výrobci umístil Mercedes-Benz (hodnota 43,5 miliard dolarů), který je celkově devátý.

Toyota je opět nejcennější automobilkou světa, následuje ji BMW

Toyota je opět nejcennější automobilkou světa, následuje ji BMW

Dalšími značkami z automobilového průmyslu jsou v žebříčku BMW (11. místo, 41,5 miliard dolarů), Honda (21. místo, 2,1 miliard dolarů), Ford (33. místo, 18,4 miliard dolarů), Hyundai (35. místo, 12,6 miliard dolarů) či Audi (38. místo, 11,8 miliard dolarů). Stovku nejcennějších společností uzavírá Tesla, která se v pořadí objevila vůbec poprvé. Její hodnota je 4 miliony dolarů.

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Nejhodnotnější značkou pro rok 2016 je podle společnosti Interbrand americký výrobce elektroniky Apple. Jeho hodnota se v přepočtu odhaduje na 178,1 miliard dolarů. Následují společnosti Google (133,3 miliard dolarů), Coca-Cola (73,1 miliard dolarů) nebo Microsoft (72,8 miliard dolarů).

Zajímavý je také fakt, že hned 29 pozic v tomto žebříčku obsadily společnosti z automobilového průmyslu. Je však potřeba brát v úvahu fakt, že toto pořadí neurčuje nejlepší automobilové značky. Kdyby tomu tak bylo, jistě by na seznamu nechyběla jména jako Ferrari, Lamborghini, Aston Martin či Bugatti.

Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

Za posledních pár dnů to nicméně není jediný úspěch Toyoty v globálním měřítku. Za prvních osm měsíců značka prodala nejvíce automobilů na světě, konkrétně 5.520.826, přičemž druhý Volkswagen se jí dívá na záda s odstupem 1,27 milionu vozů. Japonci navíc vedou také v kategorii modelů - nejprodávanější Corolla má před druhým Fordem F-Series náskok téměř 200.000 kusů.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky