Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Každý rok přináší společnost Interbrand globální přehled o nejcennějších společnostech z celého světa. Z automobilového průmyslu vévodí pořadí Toyota, podle žebříčku je pátou nejcennější značkou vůbec.
Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Toyota byla založena v roce 1937 a aktuálně automobilka patří mezi jedny z největších zastánců plug-in hybridních vozů. V letošním žebříčku Interbrand Best Global Brands jí patří celkově páté místo, což z ní dělá nejcennější automobilovou značku vůbec (hodnota je 53,6 miliard dolarů). Na druhém místě se pak mezi automobilovými výrobci umístil Mercedes-Benz (hodnota 43,5 miliard dolarů), který je celkově devátý.

Toyota je opět nejcennější automobilkou světa, následuje ji BMW

Toyota je opět nejcennější automobilkou světa, následuje ji BMW

Dalšími značkami z automobilového průmyslu jsou v žebříčku BMW (11. místo, 41,5 miliard dolarů), Honda (21. místo, 2,1 miliard dolarů), Ford (33. místo, 18,4 miliard dolarů), Hyundai (35. místo, 12,6 miliard dolarů) či Audi (38. místo, 11,8 miliard dolarů). Stovku nejcennějších společností uzavírá Tesla, která se v pořadí objevila vůbec poprvé. Její hodnota je 4 miliony dolarů.

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Nejhodnotnější značkou pro rok 2016 je podle společnosti Interbrand americký výrobce elektroniky Apple. Jeho hodnota se v přepočtu odhaduje na 178,1 miliard dolarů. Následují společnosti Google (133,3 miliard dolarů), Coca-Cola (73,1 miliard dolarů) nebo Microsoft (72,8 miliard dolarů).

Zajímavý je také fakt, že hned 29 pozic v tomto žebříčku obsadily společnosti z automobilového průmyslu. Je však potřeba brát v úvahu fakt, že toto pořadí neurčuje nejlepší automobilové značky. Kdyby tomu tak bylo, jistě by na seznamu nechyběla jména jako Ferrari, Lamborghini, Aston Martin či Bugatti.

Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

Za posledních pár dnů to nicméně není jediný úspěch Toyoty v globálním měřítku. Za prvních osm měsíců značka prodala nejvíce automobilů na světě, konkrétně 5.520.826, přičemž druhý Volkswagen se jí dívá na záda s odstupem 1,27 milionu vozů. Japonci navíc vedou také v kategorii modelů - nejprodávanější Corolla má před druhým Fordem F-Series náskok téměř 200.000 kusů.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků