Toyota jde proti proudu

Zatímco řada automobilek zavírá své provozy a omezuje výrobu, Toyota jde přesně opačným směrem. Právě totiž oznámila zvýšení výrobní kapacity ve svých evropských závodech v britském Burnastonu a francouzském Valenciennes.

Roční výrobní kapacita závodu ve Velké Británii (TMUK) tak přechodem z dvousměnného na třísměnný provoz v druhém čtvrtletí roku 2004 vzroste ze současných 220 000 vozů na 270 000 modelů Corolla a Avensis. Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) produkující modely Yaris pak zvýší výrobu ze současných 184 000 vozů na 240 000 automobilů.

Je to vůbec poprvé, co Toyota zavádí ve svých výrobních závodech třísměnný provoz. Přičteme-li k plánovanému navýšení výrobní kapacity v TMMF a TMUK současnou roční produkci 100 000 vozů v tureckém závodě Adapazari, dostáváme se k číslu 610 000 automobilů určených pro evropský trh. K tomu přibude  v roce 2005 dalších 100 000 malých osobních vozů z nově otevřené továrny, kterou v České republice staví Toyota společně s koncernem PSA Peugeot Citroën.

Britské závody v Burnastonu a Deeside se staly první výrobní kapacitou japonské automobilky Toyota na evropském kontinentu. Tyto výrobní závody vyprodukovaly za deset let své existence přes 1,3 milionů vozů a 1,1 milionu pohonných jednotek. V lednu letošního roku se v Burnastonu rozběhla výroba nového modelu Toyota Avensis, který je zde vyráběn souběžně s modely Corolla. Avensis je prvním modelem Toyoty, který se bude exportovat z Evropy na japonský trh. TMUK má v současné době 4 600 zaměstnanců.

Výrobní závod ve  Valenciennes na severu Francie vyrábí od ledna roku 2001 modely Yaris. V lednu letošního roku sjel ze zdejší výrobní linky Yaris s pořadovým číslem  200 000. V listopadu loňského roku byla výrobní kapacita závodu zvýšena na 184 000 vozů a čas potřebný na výrobu jednoho vozu se snížil na jednu minutu. V polovině ledna oznámilo vedení závodu, že v letošním roce vyrobí kromě 150 000 zážehových motorů ještě 30 000 vznětových pohonných jednotek. V TMMF pracuje v současné době více než 2 600 zaměstnanců. 

V prvním čtvrtletí letošního roku prodala Toyota v Evropě  rekordní počet  212 069 automobilů, což ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst prodeje o 4%. Zároveň si Toyota zvýšila podíl na evropském trhu, a to ze 4,5% za stejné období loňského roku na 4,6%. Toyota by v letošním roce chtěla v Evropě prodat celkem 790 000 automobilů a zvýšit celkový prodej o 4,5% (loni zde prodala 755 633 vozů). Toyota zároveň předpokládá, že překročí hranici 800 000 prodaných vozů na evropském trhu  dříve, než  v roce 2005, jak původně plánovala.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků