Toyota jde proti proudu

Zatímco řada automobilek zavírá své provozy a omezuje výrobu, Toyota jde přesně opačným směrem. Právě totiž oznámila zvýšení výrobní kapacity ve svých evropských závodech v britském Burnastonu a francouzském Valenciennes.

Roční výrobní kapacita závodu ve Velké Británii (TMUK) tak přechodem z dvousměnného na třísměnný provoz v druhém čtvrtletí roku 2004 vzroste ze současných 220 000 vozů na 270 000 modelů Corolla a Avensis. Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) produkující modely Yaris pak zvýší výrobu ze současných 184 000 vozů na 240 000 automobilů.

Je to vůbec poprvé, co Toyota zavádí ve svých výrobních závodech třísměnný provoz. Přičteme-li k plánovanému navýšení výrobní kapacity v TMMF a TMUK současnou roční produkci 100 000 vozů v tureckém závodě Adapazari, dostáváme se k číslu 610 000 automobilů určených pro evropský trh. K tomu přibude  v roce 2005 dalších 100 000 malých osobních vozů z nově otevřené továrny, kterou v České republice staví Toyota společně s koncernem PSA Peugeot Citroën.

Britské závody v Burnastonu a Deeside se staly první výrobní kapacitou japonské automobilky Toyota na evropském kontinentu. Tyto výrobní závody vyprodukovaly za deset let své existence přes 1,3 milionů vozů a 1,1 milionu pohonných jednotek. V lednu letošního roku se v Burnastonu rozběhla výroba nového modelu Toyota Avensis, který je zde vyráběn souběžně s modely Corolla. Avensis je prvním modelem Toyoty, který se bude exportovat z Evropy na japonský trh. TMUK má v současné době 4 600 zaměstnanců.

Výrobní závod ve  Valenciennes na severu Francie vyrábí od ledna roku 2001 modely Yaris. V lednu letošního roku sjel ze zdejší výrobní linky Yaris s pořadovým číslem  200 000. V listopadu loňského roku byla výrobní kapacita závodu zvýšena na 184 000 vozů a čas potřebný na výrobu jednoho vozu se snížil na jednu minutu. V polovině ledna oznámilo vedení závodu, že v letošním roce vyrobí kromě 150 000 zážehových motorů ještě 30 000 vznětových pohonných jednotek. V TMMF pracuje v současné době více než 2 600 zaměstnanců. 

V prvním čtvrtletí letošního roku prodala Toyota v Evropě  rekordní počet  212 069 automobilů, což ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst prodeje o 4%. Zároveň si Toyota zvýšila podíl na evropském trhu, a to ze 4,5% za stejné období loňského roku na 4,6%. Toyota by v letošním roce chtěla v Evropě prodat celkem 790 000 automobilů a zvýšit celkový prodej o 4,5% (loni zde prodala 755 633 vozů). Toyota zároveň předpokládá, že překročí hranici 800 000 prodaných vozů na evropském trhu  dříve, než  v roce 2005, jak původně plánovala.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků