Toyota jde proti proudu

Zatímco řada automobilek zavírá své provozy a omezuje výrobu, Toyota jde přesně opačným směrem. Právě totiž oznámila zvýšení výrobní kapacity ve svých evropských závodech v britském Burnastonu a francouzském Valenciennes.

Roční výrobní kapacita závodu ve Velké Británii (TMUK) tak přechodem z dvousměnného na třísměnný provoz v druhém čtvrtletí roku 2004 vzroste ze současných 220 000 vozů na 270 000 modelů Corolla a Avensis. Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) produkující modely Yaris pak zvýší výrobu ze současných 184 000 vozů na 240 000 automobilů.

Je to vůbec poprvé, co Toyota zavádí ve svých výrobních závodech třísměnný provoz. Přičteme-li k plánovanému navýšení výrobní kapacity v TMMF a TMUK současnou roční produkci 100 000 vozů v tureckém závodě Adapazari, dostáváme se k číslu 610 000 automobilů určených pro evropský trh. K tomu přibude  v roce 2005 dalších 100 000 malých osobních vozů z nově otevřené továrny, kterou v České republice staví Toyota společně s koncernem PSA Peugeot Citroën.

Britské závody v Burnastonu a Deeside se staly první výrobní kapacitou japonské automobilky Toyota na evropském kontinentu. Tyto výrobní závody vyprodukovaly za deset let své existence přes 1,3 milionů vozů a 1,1 milionu pohonných jednotek. V lednu letošního roku se v Burnastonu rozběhla výroba nového modelu Toyota Avensis, který je zde vyráběn souběžně s modely Corolla. Avensis je prvním modelem Toyoty, který se bude exportovat z Evropy na japonský trh. TMUK má v současné době 4 600 zaměstnanců.

Výrobní závod ve  Valenciennes na severu Francie vyrábí od ledna roku 2001 modely Yaris. V lednu letošního roku sjel ze zdejší výrobní linky Yaris s pořadovým číslem  200 000. V listopadu loňského roku byla výrobní kapacita závodu zvýšena na 184 000 vozů a čas potřebný na výrobu jednoho vozu se snížil na jednu minutu. V polovině ledna oznámilo vedení závodu, že v letošním roce vyrobí kromě 150 000 zážehových motorů ještě 30 000 vznětových pohonných jednotek. V TMMF pracuje v současné době více než 2 600 zaměstnanců. 

V prvním čtvrtletí letošního roku prodala Toyota v Evropě  rekordní počet  212 069 automobilů, což ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst prodeje o 4%. Zároveň si Toyota zvýšila podíl na evropském trhu, a to ze 4,5% za stejné období loňského roku na 4,6%. Toyota by v letošním roce chtěla v Evropě prodat celkem 790 000 automobilů a zvýšit celkový prodej o 4,5% (loni zde prodala 755 633 vozů). Toyota zároveň předpokládá, že překročí hranici 800 000 prodaných vozů na evropském trhu  dříve, než  v roce 2005, jak původně plánovala.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků