Toyota IQ3: inteligentní prcek na třetí

Zatímco malá Toyota iQ se na středoevropských trzích pouze zabydluje, výrobce už přichystal nový přírůstek do této na oko inteligentní rodinky. V nabídce se totiž již brzy objeví model iQ3 disponující jen nedávno uvedeným 1,33 litrovým čtyřválcem Dual VVT-i s technologii Toyota Optimal Drive a úctyhodným výkonem 73 kW. Tato výkonnostní hodnota pak nepochybně postačí na dynamickou a lehce sportovní jízdu, kterou naznačuje i dynamicky tvarovaný bodykit a 16-ti palcová litá kola. Zmíněné sportovní doplňky však u tohoto vozu nejsou nutností a zákazník si může vybrat z dalších troch paketů: iStyle, iUrban a iConnect.

Tip: Představení nové Toyoty iQ vč. českých cen.

Vraťme se však zpět k pohonnému ústrojí. Inovovaný čtyřválec navíc disponuje technologií Stop & Start, která zaručuje především snížení spotřeby ve městě. Podle údajů výrobce si iQ3 vystačí v kombinovaném provozu pouze s 4,7 l na 100 km a při použití převodovky CVT je spotřeba ještě o pár deci nižší. Připomeňme, že 1,33 litrový čtyřválec je součástí nabídek u modelů Auris, Yaris a Urban Cruiser.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota iQ3
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků