Toyota iQ ve Frankfurtu: chytrý koncept?

Toyota iQ se svou délkou zařadí mezi nejmenší vozy na trhu a může být tvrdou konkurencí pro Smarty a supermini od Volkswagenu.

Vůz přichází při délce 2980 mm s novátorským rozmístněním sedadel, tedy 3+1, což znamená, že třetí a čtvrté sedadlo se lze dle libosti jednoduše vkládat a zase vyndavat. Kromě toho iQ sdílí většinu dílu a prvků s modelem Aygo, který je jen o něco málo větší.

Koncept nového městského vozítka nabízí komfortní a variabilní interiér, kromě tohoto tu můžeme naleznout i radu zajímavých řešení. Patří sem například displej 3 v 1, který indikuje rychlost, otáčky a stav palivové nádrže. Dále jistě potěší vstavaná GPS navigace s výklopným monitorem a panoramatická průhledná střecha.

Navzdory tomu, že se tenhle vůz může jevit jako velice chabý co do pasivní bezpečnosti posádky, si automobilka dala skutečně záležet, proto je standardem šest airbagů. Do jaké míry se Toyotě splnila předsevzetí o bezpečnosti však budeme mít možnost usoudit až po prvních crash testech.

Informace o motoru jsou zatím velmi strohé, víme jen to, že bude umístěn vepředu a bude pohánět přední kola. Podle plánů automobilky by tento vůz měl na k dealerům dorazit v průběhu roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální snímky Toyoty iQ

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků