Toyota iQ ve Frankfurtu: chytrý koncept?

Toyota iQ se svou délkou zařadí mezi nejmenší vozy na trhu a může být tvrdou konkurencí pro Smarty a supermini od Volkswagenu.

Vůz přichází při délce 2980 mm s novátorským rozmístněním sedadel, tedy 3+1, což znamená, že třetí a čtvrté sedadlo se lze dle libosti jednoduše vkládat a zase vyndavat. Kromě toho iQ sdílí většinu dílu a prvků s modelem Aygo, který je jen o něco málo větší.

Koncept nového městského vozítka nabízí komfortní a variabilní interiér, kromě tohoto tu můžeme naleznout i radu zajímavých řešení. Patří sem například displej 3 v 1, který indikuje rychlost, otáčky a stav palivové nádrže. Dále jistě potěší vstavaná GPS navigace s výklopným monitorem a panoramatická průhledná střecha.

Navzdory tomu, že se tenhle vůz může jevit jako velice chabý co do pasivní bezpečnosti posádky, si automobilka dala skutečně záležet, proto je standardem šest airbagů. Do jaké míry se Toyotě splnila předsevzetí o bezpečnosti však budeme mít možnost usoudit až po prvních crash testech.

Informace o motoru jsou zatím velmi strohé, víme jen to, že bude umístěn vepředu a bude pohánět přední kola. Podle plánů automobilky by tento vůz měl na k dealerům dorazit v průběhu roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální snímky Toyoty iQ

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků