Toyota iQ ve Frankfurtu: chytrý koncept?

Toyota iQ se svou délkou zařadí mezi nejmenší vozy na trhu a může být tvrdou konkurencí pro Smarty a supermini od Volkswagenu.

Vůz přichází při délce 2980 mm s novátorským rozmístněním sedadel, tedy 3+1, což znamená, že třetí a čtvrté sedadlo se lze dle libosti jednoduše vkládat a zase vyndavat. Kromě toho iQ sdílí většinu dílu a prvků s modelem Aygo, který je jen o něco málo větší.

Koncept nového městského vozítka nabízí komfortní a variabilní interiér, kromě tohoto tu můžeme naleznout i radu zajímavých řešení. Patří sem například displej 3 v 1, který indikuje rychlost, otáčky a stav palivové nádrže. Dále jistě potěší vstavaná GPS navigace s výklopným monitorem a panoramatická průhledná střecha.

Navzdory tomu, že se tenhle vůz může jevit jako velice chabý co do pasivní bezpečnosti posádky, si automobilka dala skutečně záležet, proto je standardem šest airbagů. Do jaké míry se Toyotě splnila předsevzetí o bezpečnosti však budeme mít možnost usoudit až po prvních crash testech.

Informace o motoru jsou zatím velmi strohé, víme jen to, že bude umístěn vepředu a bude pohánět přední kola. Podle plánů automobilky by tento vůz měl na k dealerům dorazit v průběhu roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální snímky Toyoty iQ

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků