Toyota iQ od léta s výkonnějším čtyřválcem

Nejmenší model Toyoty, jenž se již brzy začne prodávat i u nás, vstupuje na světové trhy s úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i, který slibuje velice nízkou kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 k, což je snad snem každého šetřícího řidiče. Nicméně ne každému musí tento standardně nabízený agregát vyhovovat a pro ty, kteří očekávají od tohoto prcka víc, bude výrobce nabízet již od léta nový výkonnější 1,33 litrový čtyřválec Dual VVT-i.

Ten bude mj. disponovat technologii Stop and Start, jenž pomůže snížit spotřebu zejména v městském provozu. Novinka ze sebe vydá maximální výkon 73 kW/100 koní, což při dané hmotnosti a velikosti určitě není nízká hodnota. Na rozdíl od menšího jednolitrového sourozence si ale na 100 km řekne o zhruba 4,8 litrů benzínu, pokud vám nevyhovuje standardní šestistupňová manuální převodovka, z příplatkové výbavy si můžete vybrat sekvenční převodovku Toyota Multidrive, pak ale počítejte s kombinovanou spotřebou 5,1 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota iQ
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků