Toyota iQ od léta s výkonnějším čtyřválcem

Toyota iQ od léta s výkonnějším čtyřválcem

Nejmenší model Toyoty, jenž se již brzy začne prodávat i u nás, vstupuje na světové trhy s úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i, který slibuje velice nízkou kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 k, což je snad snem každého šetřícího řidiče. Nicméně ne každému musí tento standardně nabízený agregát vyhovovat a pro ty, kteří očekávají od tohoto prcka víc, bude výrobce nabízet již od léta nový výkonnější 1,33 litrový čtyřválec Dual VVT-i.

Ten bude mj. disponovat technologii Stop and Start, jenž pomůže snížit spotřebu zejména v městském provozu. Novinka ze sebe vydá maximální výkon 73 kW/100 koní, což při dané hmotnosti a velikosti určitě není nízká hodnota. Na rozdíl od menšího jednolitrového sourozence si ale na 100 km řekne o zhruba 4,8 litrů benzínu, pokud vám nevyhovuje standardní šestistupňová manuální převodovka, z příplatkové výbavy si můžete vybrat sekvenční převodovku Toyota Multidrive, pak ale počítejte s kombinovanou spotřebou 5,1 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota iQ
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků