Toyota iQ: nové detaily, české ceny

Na český trh nastupuje autíčko, jež potvrzuje, že Smart nebyl zas až takovým krokem mimo. Pojďme se na něj detailně podívat.

České zastoupení Toyoty zveřejnilo podrobnosti k začátku prodeje zajímavého městského vozu Toyota iQ. Zároveň byl uveřejněn kompletní ceník k tomuto modelu a k dnešnímu dni je model iQ již v oficiální nabídce pro trh v České republice.

Toyota iQ se bude v České republice nabízet ve třech motorizacích - 1,0l VVT-i, 1,4l D-4D a nový 1,33 Dual VVT-i, které jsou součástí firemní filozofie Toyota Optimal Drive, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Model iQ bude možné získat s manuální 5 či 6 stupňovou převodovkou nebo se samočinnou převodovkou Multidrive. Také nabízené výbavy jsou tři - Luna, Sol a Lux.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejlevnější provedení startuje na ceně 339 900 Kč, což lze považovat za slušnou hodnotu s ohledem na rozsah standardní výbavy a jistou jedinečnost vozu. V bohaté základní výbavě základní řady Luna jsou totiž také systém ABS+EBD+BA, dále VSC, 9 airbagů včetně kolenního a hlavového airbagu v oblasti zadního okna (který se v sériové produkci objevuje vůbec poprvé, nahlédněte do přiložené fotogalerie), klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna, 15“kola z lehkých slitin, palubní počítač, elektrický posilovač řízení EPS, radiopřehrávač CD s podporou souborů MP3 a WMA, 6 reproduktorů, ovládání audio systému na volantu, imobilizér, výškově nastavitelný volant či optitronové palubní přístroje. Jak je vidět, iQ směřuje spíše na zákazníky, kteří ocení bohatou výbavu, ale také kompaktní rozměry a příznivou spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní pohonnou jednotkou je zážehový litrový tříválec s výkonem 50 kW při 6 000 ot./min. a točivým momentem 91 Nm při 4 800 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou (automat Multidrive je ve všech verzích nabízen za příplatek 30 000 Kč, jeho údaje jsou v závorkách) dosahuje rychlosti 150 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 16,6 s (17,7 s) a v kombinovaném režimu spotřebuje průměrně 4,5 l (4,7 l) benzínu na 100 km.

Tento motor se dodává k výbavám Luna a Sol, zatímco provedení Lux je při základní ceně 424 900 Kč vyhrazen výkonnější čtyřválec s objemem 1,33 l standardně dodávaný s manuálně řazeným „šestikvaltem“. Díky výkonu 72 kW/6 000 ot./min. a točivému momentu 123 Nm/4 400 ot./min. je o poznání čipernější, s manuálními převody je osazen systémem Start/Stop. Toyota iQ s ním pokoří stovku za 13,4 s (Multidrive 13,1 s), dosáhne rychlosti 170 km/h, ale spotřeba paliva zůstává v kombinovaném režimu na velmi slušných 4,8 (5,1) l/100 km. Oba zážehové motory mají čtyřventilové rozvody s proměnným časováním.

Vznětový čtyřválec 1,4 l D-4D s dvouventilovým rozvodem SOHC bude dodáván výhradně v kombinaci s prostřední výbavou a manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, a to za cenu 429 900 Kč. Tento motor dává výkon 66 kW již při 3 400 ot./min. a jeho točivý moment 190 Nm je dostupný v rozmezí od 1 800 do 3 200 ot./min. Vůz s ním dosahuje rychlosti 170 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 12,6 s a v průměru si řekne o 3,9 l nafty na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota iQ se kromě jiného vyznačuje kompaktním samosvorným diferenciálem. Patřila k první šestici vozů, které byly testovány v nárazových testech EuroNCAP podle nové metodiky a uspěla zde, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Zájemci o novinku mají od příštího týdne možnost seznámit se s modelem iQ u vybraných autorizovaných partnerů Toyota prioritně ve velkých městech ČR. První vozy by měly být předány zákazníkům na začátku září 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky