Toyota iQ: ceny a specifikace odhaleny

Toyota otevřela objednávkovou knihu modelu iQ, který se od ledna začne prodávat ve většině evropských zemí. Co přináší?

Jednička automobilového průmyslu z hlediska prodejnosti již brzy nabídne vůz, který se bezpochyby zařadí mezi ty nejmenší na trhu. Požadavky studentů nebo jen šetrně založených řidičů se pokusí splnit novinka s jednoduchým názvem iQ, jež se v předprodukční verzi poprvé objevila na frankfurtském autosalonu. Rok poté v Paříži zazářila na stánku Toyoty i sériová verze, k níž nyní automobilka vydala i první specifikace a ceny.

Toyota iQ bude zpočátku dostupná ve dvou výbavových stupních, v základním s označením iQ a v trochu dražším s označením iQ2. Základní verze iQ vybavena manuální pětistupňovou převodovkou bude dostupná již od 9 495 liber (296 000 Kč), pokud se ovšem rozhodnete pro bezstupňovou převodovku CVT připlatíte si ještě 1 000 liber (31 200 Kč). Standardní výbava zahrnuje 15-ti palcová litá kola, vyhřívaná elektricky ovládatelná zpětná zrcátka, klimatizaci a audiosystém sestávající ze šestice reproduktorů.

Výbava u verze iQ2, která je dostupná již za 10 495 liber (330 000 Kč) je samozřejmě o něco bohatší. Zde jsou standardem přední mlhovky, dešťový senzor, bezklíčový vstup do auta a automatické zapnutí potkávacích světel při nastartování.

Opomenout nesmíme ani širokou škálu prvků bezpečnostní výbavy, která je na auto tohoto druhu poměrně nezvyklá. Samozřejmostí je ABS, kontrola trakce, elektronický stabilizační systém a devět airbagů včetně jednoho zadního, který chrání cestující před úlomky ze zadního okna, a který jako první nabízí právě Toyota. Neméně bohatá je i nabídka doplňkové výbavy, kde najdeme třeba navigaci, kožená sedadla a lepší audio systém. Navíc, pokud si Toyotu iQ objednáte do 1. března 2009, dostanete metalický lak (bílá, černá, tmavomodrá) jako bonus.

Jen pro kompletnost dodáváme, že čtyřmístná Toyota iQ je poháněna úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i s kombinovanou spotřebou pouhých 3,8 l/100 km. Na druhé straně však musíme uznat, že pořizovací cena není zrovna nejnižší, ovšem pro ty, kteří toho nejvíce najezdí ve městě a nepotřebují zrovna velký vůz, se to může vyplatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ: nejkratší Toyota přichází
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků