Toyota iQ 2011: novinky pro nejmenšího

Ultraprcek od Toyoty se na trhu ještě pořádně neohřál a již jej čeká facelift. Konečně víme více o provedených změnách.

Základ evropské nabídky Toyoty (tedy co do velikosti, cenově je dražší než řada stájových kolegů) jsme vám podrobně a včetně českých cen představili na tomto místě. Nyní však automobilka pro model iQ připravila omlazovací kúru a představila ji na autosalonu v Paříži. Žádné extrémní změny se ale neodehrály a dotkly se především interiéru a pohonných jednotek.

Zážehové motory 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i (žádný diesel v nabídce není a nebude) díky nim nyní plní požadavky emisní normy Euro V, přičemž Toyota tvrdí, že zlepšení hospodárnosti nešlo v žádném ohledu na vrub výkonovým parametrům. Základní „litr“ má tedy jezdit v průměru se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 99 g/km, výkonnější motor s objemem 1,33 l pak vykazuje 4,9 l/100 km.

Modifikace interiéru se soustředily na „zlepšení kvality a rozšíření možností individualizace“. Na výběr tak nově bude kombinace obkladů s převládající šedou barvou a kontrastně, černě vyvedenou horní částí palubní desky a dveřních obkladů. V tomto případě lze volit z odstínů karoserie Eclipse Black, Pearl White, Island Blue a Tyrol Silver, za příplatek je k dispozici také celokožené čalounění.

Obkladové materiály palubní desky a dveří mají nyní měkčený povrch, také středová konzole je nově černá. V nabídce zůstávají také laky v odstínech Deep Amethyst, Chilli Red a Decuma Grey. Modernizované vozy Toyota iQ by do prodejů měly nastupovat ještě během tohoto roku, ceny se měnit nebudou.

Připomeňme, že dnes se nejlevnější iQ s litrovým motorem a výbavovým stupněm Luna prodává od nemalých 339 900 Kč, již v sérii však nabízí například klimatizaci, litá kola, kůží potaženou hlavici řadicí páky a věnec multifunkčního volantu nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků