Toyota iQ 2011: novinky pro nejmenšího

Ultraprcek od Toyoty se na trhu ještě pořádně neohřál a již jej čeká facelift. Konečně víme více o provedených změnách.

Základ evropské nabídky Toyoty (tedy co do velikosti, cenově je dražší než řada stájových kolegů) jsme vám podrobně a včetně českých cen představili na tomto místě. Nyní však automobilka pro model iQ připravila omlazovací kúru a představila ji na autosalonu v Paříži. Žádné extrémní změny se ale neodehrály a dotkly se především interiéru a pohonných jednotek.

Zážehové motory 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i (žádný diesel v nabídce není a nebude) díky nim nyní plní požadavky emisní normy Euro V, přičemž Toyota tvrdí, že zlepšení hospodárnosti nešlo v žádném ohledu na vrub výkonovým parametrům. Základní „litr“ má tedy jezdit v průměru se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 99 g/km, výkonnější motor s objemem 1,33 l pak vykazuje 4,9 l/100 km.

Modifikace interiéru se soustředily na „zlepšení kvality a rozšíření možností individualizace“. Na výběr tak nově bude kombinace obkladů s převládající šedou barvou a kontrastně, černě vyvedenou horní částí palubní desky a dveřních obkladů. V tomto případě lze volit z odstínů karoserie Eclipse Black, Pearl White, Island Blue a Tyrol Silver, za příplatek je k dispozici také celokožené čalounění.

Obkladové materiály palubní desky a dveří mají nyní měkčený povrch, také středová konzole je nově černá. V nabídce zůstávají také laky v odstínech Deep Amethyst, Chilli Red a Decuma Grey. Modernizované vozy Toyota iQ by do prodejů měly nastupovat ještě během tohoto roku, ceny se měnit nebudou.

Připomeňme, že dnes se nejlevnější iQ s litrovým motorem a výbavovým stupněm Luna prodává od nemalých 339 900 Kč, již v sérii však nabízí například klimatizaci, litá kola, kůží potaženou hlavici řadicí páky a věnec multifunkčního volantu nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ 2011
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků