Toyota iQ 2011: novinky pro nejmenšího

Ultraprcek od Toyoty se na trhu ještě pořádně neohřál a již jej čeká facelift. Konečně víme více o provedených změnách.

Základ evropské nabídky Toyoty (tedy co do velikosti, cenově je dražší než řada stájových kolegů) jsme vám podrobně a včetně českých cen představili na tomto místě. Nyní však automobilka pro model iQ připravila omlazovací kúru a představila ji na autosalonu v Paříži. Žádné extrémní změny se ale neodehrály a dotkly se především interiéru a pohonných jednotek.

Zážehové motory 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i (žádný diesel v nabídce není a nebude) díky nim nyní plní požadavky emisní normy Euro V, přičemž Toyota tvrdí, že zlepšení hospodárnosti nešlo v žádném ohledu na vrub výkonovým parametrům. Základní „litr“ má tedy jezdit v průměru se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 99 g/km, výkonnější motor s objemem 1,33 l pak vykazuje 4,9 l/100 km.

Modifikace interiéru se soustředily na „zlepšení kvality a rozšíření možností individualizace“. Na výběr tak nově bude kombinace obkladů s převládající šedou barvou a kontrastně, černě vyvedenou horní částí palubní desky a dveřních obkladů. V tomto případě lze volit z odstínů karoserie Eclipse Black, Pearl White, Island Blue a Tyrol Silver, za příplatek je k dispozici také celokožené čalounění.

Obkladové materiály palubní desky a dveří mají nyní měkčený povrch, také středová konzole je nově černá. V nabídce zůstávají také laky v odstínech Deep Amethyst, Chilli Red a Decuma Grey. Modernizované vozy Toyota iQ by do prodejů měly nastupovat ještě během tohoto roku, ceny se měnit nebudou.

Připomeňme, že dnes se nejlevnější iQ s litrovým motorem a výbavovým stupněm Luna prodává od nemalých 339 900 Kč, již v sérii však nabízí například klimatizaci, litá kola, kůží potaženou hlavici řadicí páky a věnec multifunkčního volantu nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků