Toyota i-Unit: pojízdné superkřeslo

Při pojmu elektrické křeslo si každý představí celu smrti a kovovou židli pod proudem. Jenže automobilka Toyota na newyorském autosalónu představila vozítko s názvem i-Unit, které patří do stejné kategorie. Elektřina zde ale neslouží k vykonání trestu, ale pohonu.

Vozík na čtyřech kolech s jedním křeslem, tak by se dal definovat i-Unit. Kompaktní přibližovadlo pohánějí dva malé elektromotory v nábojích zadních kol, které jsou napájeny energií z Li-Ion baterií. Celková hmotnost Toyoty i-Unit je 180 kg.

Výbornou a praktickou vymožeností vozítka je variabilita a délka rozvoru. Při nižších rychlostech v užších prostorách, jako je například pěší zóna, můžete zkrátit rozvor z 1 300 mm na pouhých 540 mm, přičemž délka se zmenší z 1 800 mm na 1 100 mm a výška vzroste z 1 250 mm na 1 800. Pozice těla se dostane do vzpřímenější polohy, zato velmi vzroste ovladatelnost i-Unit na malé ploše.

Nabízí se myšlenka, zda bude tento vozík předlohou pro další vývoj automobilového průmyslu. Proč si do města kupovat auto pro čtyři osoby, když většinu času jezdí člověk úplně sám?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků