Toyota i-Unit: pojízdné superkřeslo

Při pojmu elektrické křeslo si každý představí celu smrti a kovovou židli pod proudem. Jenže automobilka Toyota na newyorském autosalónu představila vozítko s názvem i-Unit, které patří do stejné kategorie. Elektřina zde ale neslouží k vykonání trestu, ale pohonu.

Vozík na čtyřech kolech s jedním křeslem, tak by se dal definovat i-Unit. Kompaktní přibližovadlo pohánějí dva malé elektromotory v nábojích zadních kol, které jsou napájeny energií z Li-Ion baterií. Celková hmotnost Toyoty i-Unit je 180 kg.

Výbornou a praktickou vymožeností vozítka je variabilita a délka rozvoru. Při nižších rychlostech v užších prostorách, jako je například pěší zóna, můžete zkrátit rozvor z 1 300 mm na pouhých 540 mm, přičemž délka se zmenší z 1 800 mm na 1 100 mm a výška vzroste z 1 250 mm na 1 800. Pozice těla se dostane do vzpřímenější polohy, zato velmi vzroste ovladatelnost i-Unit na malé ploše.

Nabízí se myšlenka, zda bude tento vozík předlohou pro další vývoj automobilového průmyslu. Proč si do města kupovat auto pro čtyři osoby, když většinu času jezdí člověk úplně sám?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků