Toyota i-Unit: pojízdné superkřeslo

Při pojmu elektrické křeslo si každý představí celu smrti a kovovou židli pod proudem. Jenže automobilka Toyota na newyorském autosalónu představila vozítko s názvem i-Unit, které patří do stejné kategorie. Elektřina zde ale neslouží k vykonání trestu, ale pohonu.

Vozík na čtyřech kolech s jedním křeslem, tak by se dal definovat i-Unit. Kompaktní přibližovadlo pohánějí dva malé elektromotory v nábojích zadních kol, které jsou napájeny energií z Li-Ion baterií. Celková hmotnost Toyoty i-Unit je 180 kg.

Výbornou a praktickou vymožeností vozítka je variabilita a délka rozvoru. Při nižších rychlostech v užších prostorách, jako je například pěší zóna, můžete zkrátit rozvor z 1 300 mm na pouhých 540 mm, přičemž délka se zmenší z 1 800 mm na 1 100 mm a výška vzroste z 1 250 mm na 1 800. Pozice těla se dostane do vzpřímenější polohy, zato velmi vzroste ovladatelnost i-Unit na malé ploše.

Nabízí se myšlenka, zda bude tento vozík předlohou pro další vývoj automobilového průmyslu. Proč si do města kupovat auto pro čtyři osoby, když většinu času jezdí člověk úplně sám?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků