Toyota i-Unit: pojízdné superkřeslo

Při pojmu elektrické křeslo si každý představí celu smrti a kovovou židli pod proudem. Jenže automobilka Toyota na newyorském autosalónu představila vozítko s názvem i-Unit, které patří do stejné kategorie. Elektřina zde ale neslouží k vykonání trestu, ale pohonu.

Vozík na čtyřech kolech s jedním křeslem, tak by se dal definovat i-Unit. Kompaktní přibližovadlo pohánějí dva malé elektromotory v nábojích zadních kol, které jsou napájeny energií z Li-Ion baterií. Celková hmotnost Toyoty i-Unit je 180 kg.

Výbornou a praktickou vymožeností vozítka je variabilita a délka rozvoru. Při nižších rychlostech v užších prostorách, jako je například pěší zóna, můžete zkrátit rozvor z 1 300 mm na pouhých 540 mm, přičemž délka se zmenší z 1 800 mm na 1 100 mm a výška vzroste z 1 250 mm na 1 800. Pozice těla se dostane do vzpřímenější polohy, zato velmi vzroste ovladatelnost i-Unit na malé ploše.

Nabízí se myšlenka, zda bude tento vozík předlohou pro další vývoj automobilového průmyslu. Proč si do města kupovat auto pro čtyři osoby, když většinu času jezdí člověk úplně sám?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků