Toyota i-ROAD působí při jízdě jako opilý námořník

Hodně nezvyklý koncept dorazil do Ženevy v balení automobilky Toyota. Jmenuje se i-ROAD a působí na první pohled hodně… no, rozkolísaně.

Unikátní elektrická tříkolka s uzavřenou kabinou pro dva cestující přitahovala podle kolegy Lukáše Ditricha, který ji v Ženevě fotografoval, velkou pozornost. A nebylo divu.

Vozítko o rozměrech 2350 mm (délka), 850 mm (šířka) a 1445 mm (výška) pohánějí dva 2kW elektromotory umístěné v předním kole. Rozvor ultra-kompaktního vozidla je 1700 mm.

Udivuje hlavně šířka konceptu, která je běžná spíše pro jednostopá vozidla. Umožňuje vozidlu protáhnout se tam, kde jiní končí. Na jedno parkovací místo se prý vejdou čtyři vozítka i-ROAD.

A nová je i technologie Active Lean, která zajišťuje automatické naklánění tohoto dopravního prostředku (Toyota ho označuje jako osobní přepravník!!), při průjezdu zatáčkou. Minimální poloměr otáčení je pouhé tři metry.

Dojezd konceptu je podle Toyoty 50 kilometrů a cestující nepotřebují při jízdě helmy. Po vyčerpání kapacity baterie ji lze dobít z běžné domovní zásuvky během tří hodin.  

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků