Toyota Hilux opět míří na Dakar. Pohání ji V6 twin turbo z Land Cruiseru

Nová verze závoďáku GR DKR Hilux T1+ je oproti předchozímu modelu těžší a má lepší podvozek. Do závodu Toyota nasadí čtyři posádky.

Japonská automobilka na nás valí jeden závoďák za druhým. Před nedávnem jsme tu měli dragster v designu GR Supry, teď Toyota představuje svou zbraň na dakarskou rallye ročníku 2022.

Vůz GR DKR Hilux T1+ má za sebou fázi prototypu, nyní ho čeká další vývoj až do ostrého nasazení v Saudské Arábii na začátku ledna příštího roku. Pohon zajišťuje tříapůllitrový šestiválec z aktuálního Land Cruiseru GR Sport, přeplňovaný dvěma turby. Výkon je dle předpisů FIA 298 kW, točivý moment činí 660 Nm.

Vůz váží přesně dvě tuny (také dle předpisů), oproti předchozí verzi má větší zdvih podvozku - 350 mm místo 280 mm – a také větší a širší terénní pneumatiky BF Goodrich. Na Dakar ročníku 2022 Toyota vyšle čtyři kusy, řídit budou piloti Al-Attiyah, de Villiers, Lategan a Variawa. Poslední testování GR DKR Hiluxu T1+ proběhne v Jihoafrické republice, kromě slavného závodu bude nasazen i do šampionátu FIA World Rally-Raid.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (2) Další článek: Vylepšená Škoda Karoq se poodhaluje. Světovou premiéru můžete sledovat i vy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,