Toyota Hilux má po faceliftu. Dostala nový motor a je univerzálnější než dříve

Nesmrtelný pick-up od Toyoty prochází modernizací i pro evropský trh. Nový motor není jedinou novinkou.

Ikona pracovitých pick-upů Toyota Hilux se dočkala vylepšení, jejichž vlna pochopitelně začíná na exteriéru. Všimnete si přepracované přídě s novou maskou chladiče, jinak tvarovaným nárazníkem a také novým a volitelným LED osvětlením vpředu i vzadu. Také přichází nový design 18palcových kol nebo pár dalších barev do vzorníku laků karoserie.

S modernizací pak Toyota uvádí i vrcholnou výbavu Hiluxu nazvanou Invincible (v galerii), která má spojovat užitnou hodnotu pracovního pick-upu s výbavou a výhodami volnočasově použitelného vozidla pro jakékoliv dobrodružství. Hilux Invincible se dále odlišuje jinými nárazníky a mřížkou chladiče, dodatečnými ochrannými prvky a detaily, plus samozřejmě rozsáhlým seznamem standardní výbavy.

Toyota představila limitovanou sportovní Corollu. I tentokrát jde ale pouze o optiku

Toyota představila limitovanou sportovní Corollu. I tentokrát jde ale pouze o optiku

Uvnitř totiž přichází Hilux například s novým 8palcovým infotainmentem, který je možné ovládat přes klasická tlačítka a otočné voliče (například v rukavicích), ale přitom nabízí všechnu moderní konektivitu a funkce jako například rozhraní Apple CarPlay, Android Auto či satelitní navigaci.

Dále je možné Hilux vybavit bezklíčovým přístupem, startovacím tlačítkem, automatickou klimatizací, předními a zadními parkovacími senzory nebo prémiovým audiosystémem JBL s devíti reproduktory. A pokud hledíte především na praktické vychytávky, nechybí trubkový rám nad korbou, elektricky ovládaný hliníkový kryt korby, tradiční hardtop či 12V zásuvka v místě nákladového prostoru.

Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Hlavní novinkou po stránce techniky je ale přidání nového 2,8litrového naftového motoru do palety motorizací. Jednotka produkuje 204 koní (150 kW) a 500 N.m točivého momentu a Hilux s ní dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 10 vteřin, tedy o 2,8 vteřiny rychleji než v případě současného 2,4litrového motoru. Všechny hodnoty jsou nicméně prozatímní (před homologací).

Nový motor bude dostupný pro karoserie Extra Cab a Double, přičemž volbou bude šestistupňová manuální či automatická převodovka. Standardem pak pohon všech kol. S úpravami na podvozku a rámu Hiluxu nyní Toyota zmiňuje schopnost uvést náklad o hmotnosti 1 tuny a tažení přívěsu o hmotnosti až 3,5 tuny pro všechny karosářské verze s pohonem všech kol, tedy Single Cab, Extra Cab i Double Cab.

Toyota Highlander konečně zamíří do ČR. Obří hybrid má na mušce Ford Explorer

Toyota Highlander konečně zamíří do ČR. Obří hybrid má na mušce Ford Explorer

S novým nastavením tlumičů, novými listovými pružinami a vylepšeným uložením komponentů podvozku má však modernizovaný pick-up působit také o něco komfortněji, ať už na silnici nebo v terénu. Základní verze s pohonem zadních kol poté obdržely systém replikující funkci mechanického samosvorného diferenciálu.

Prodeje vylepšené Toyoty Hilux započnou ještě letos, na trzích západní Evropy přesněji v říjnu. Cenovky zatím neznáme.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků