Toyota Hilux má po faceliftu. Dostala nový motor a je univerzálnější než dříve

Nesmrtelný pick-up od Toyoty prochází modernizací i pro evropský trh. Nový motor není jedinou novinkou.

Ikona pracovitých pick-upů Toyota Hilux se dočkala vylepšení, jejichž vlna pochopitelně začíná na exteriéru. Všimnete si přepracované přídě s novou maskou chladiče, jinak tvarovaným nárazníkem a také novým a volitelným LED osvětlením vpředu i vzadu. Také přichází nový design 18palcových kol nebo pár dalších barev do vzorníku laků karoserie.

S modernizací pak Toyota uvádí i vrcholnou výbavu Hiluxu nazvanou Invincible (v galerii), která má spojovat užitnou hodnotu pracovního pick-upu s výbavou a výhodami volnočasově použitelného vozidla pro jakékoliv dobrodružství. Hilux Invincible se dále odlišuje jinými nárazníky a mřížkou chladiče, dodatečnými ochrannými prvky a detaily, plus samozřejmě rozsáhlým seznamem standardní výbavy.

Toyota představila limitovanou sportovní Corollu. I tentokrát jde ale pouze o optiku

Toyota představila limitovanou sportovní Corollu. I tentokrát jde ale pouze o optiku

Uvnitř totiž přichází Hilux například s novým 8palcovým infotainmentem, který je možné ovládat přes klasická tlačítka a otočné voliče (například v rukavicích), ale přitom nabízí všechnu moderní konektivitu a funkce jako například rozhraní Apple CarPlay, Android Auto či satelitní navigaci.

Dále je možné Hilux vybavit bezklíčovým přístupem, startovacím tlačítkem, automatickou klimatizací, předními a zadními parkovacími senzory nebo prémiovým audiosystémem JBL s devíti reproduktory. A pokud hledíte především na praktické vychytávky, nechybí trubkový rám nad korbou, elektricky ovládaný hliníkový kryt korby, tradiční hardtop či 12V zásuvka v místě nákladového prostoru.

Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Japonská Toyota vykastrovala ostrý GR Yaris. Má jen 118 koní a převodovku CVT

Hlavní novinkou po stránce techniky je ale přidání nového 2,8litrového naftového motoru do palety motorizací. Jednotka produkuje 204 koní (150 kW) a 500 N.m točivého momentu a Hilux s ní dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 10 vteřin, tedy o 2,8 vteřiny rychleji než v případě současného 2,4litrového motoru. Všechny hodnoty jsou nicméně prozatímní (před homologací).

Nový motor bude dostupný pro karoserie Extra Cab a Double, přičemž volbou bude šestistupňová manuální či automatická převodovka. Standardem pak pohon všech kol. S úpravami na podvozku a rámu Hiluxu nyní Toyota zmiňuje schopnost uvést náklad o hmotnosti 1 tuny a tažení přívěsu o hmotnosti až 3,5 tuny pro všechny karosářské verze s pohonem všech kol, tedy Single Cab, Extra Cab i Double Cab.

Toyota Highlander konečně zamíří do ČR. Obří hybrid má na mušce Ford Explorer

Toyota Highlander konečně zamíří do ČR. Obří hybrid má na mušce Ford Explorer

S novým nastavením tlumičů, novými listovými pružinami a vylepšeným uložením komponentů podvozku má však modernizovaný pick-up působit také o něco komfortněji, ať už na silnici nebo v terénu. Základní verze s pohonem zadních kol poté obdržely systém replikující funkci mechanického samosvorného diferenciálu.

Prodeje vylepšené Toyoty Hilux započnou ještě letos, na trzích západní Evropy přesněji v říjnu. Cenovky zatím neznáme.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků