Toyota HiLux F1 Concept: výkonná nafta v nákladní „formuli“

Japonská automobilka Toyota plně využívá nové generace pick-upu HiLux k demonstraci schopností svých inženýrů. Po březnové ukázce výkonného Hiluxu se šestiválcem o výkonu 320 koní přichází i studie s výkonným naftovým agregátem.

Model je plně odvozen od sériového modelu, jen byly použity tovární formulové barvy. Přeci jenom i tým Formule 1 potřebuje reklamu a proč nespojit příjemné s užitečným. HiLux tak dostal typicky bílé lakování s červenými prvky.

K tomu si připočítejte 22" kola z lehké slitiny, chromované doplňky na sloupcích mezi dveřmi, chromované krytky vnějších zpětných zrcátek, tónovaná okna a speciální provedení krytu korby.

Důležitý je ovšem agregát. Toyota zapracovala na svém šestiválci 3,0 D-4D a řádně mu navýšila výkon. Ze současných 122 kW (166 k) se výkon zvýšil na 147 kW (200 k). I když se to může z pohledu konkurence zdát málo, pak je třeba mít na paměti, že tento motor se chlubí hlavně extrémní výdrží.

Motor prozatím plní emisní normu Euro IV, ale již se pracuje na agregátu se stejným výkonem a emisními normami Euro 5. Ten by se měl poté objevit i v produkčních modelech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota HiLux F1 Concept
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků