Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota se rozhodla k radikálnímu kroku – na Dakar 2017 pojede s kompletně přepracovaným autem. Jihoafrická divize Toyota Gazoo Racing připravila na příští ročník legendárního vytrvalostního závodu speciál Hilux Evo, lišící se od loňské verze opravdu radikálně. Místo těžké čtyřkolky má Hilux Evo pohon pouze zadních kol, což způsobilo společně s dalšími modifikacemi úsporu neuvěřitelných 615 kg a auto tak nyní váží jen 1300 kilo.

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

Před zadní nápravou uložený atmosférický osmiválec bude navíc poprvé vybaven 38mm restiktorem, stejným jako v případě Mini a Peugeotu, takže se síly vyrovnají. Hilux Evo také dostal větší, 37palcové pneumatiky, vybavené systémem dofukování a upouštění tlaku a podvozek s výrazně větším rozsahem pohybu pružin a tlumičů.

Nový speciál by měl být výrazně rychlejší, než dosavadní model a intenzivní testy prý prokázaly, že by pohon zadních kol neměl představovat žádný handicap. Rallyové speciály dostanou do ruky zkušené posádky, které tvoří jezdec Nasser Al-Attiyah a kopilot Matthieu Baumel, Giniel de Villiers a spolujezdec Dirk von Zitzewitz  a Leeroy Poulter s Robem Howiem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 27 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 77 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků