Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota se rozhodla k radikálnímu kroku – na Dakar 2017 pojede s kompletně přepracovaným autem. Jihoafrická divize Toyota Gazoo Racing připravila na příští ročník legendárního vytrvalostního závodu speciál Hilux Evo, lišící se od loňské verze opravdu radikálně. Místo těžké čtyřkolky má Hilux Evo pohon pouze zadních kol, což způsobilo společně s dalšími modifikacemi úsporu neuvěřitelných 615 kg a auto tak nyní váží jen 1300 kilo.

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

Před zadní nápravou uložený atmosférický osmiválec bude navíc poprvé vybaven 38mm restiktorem, stejným jako v případě Mini a Peugeotu, takže se síly vyrovnají. Hilux Evo také dostal větší, 37palcové pneumatiky, vybavené systémem dofukování a upouštění tlaku a podvozek s výrazně větším rozsahem pohybu pružin a tlumičů.

Nový speciál by měl být výrazně rychlejší, než dosavadní model a intenzivní testy prý prokázaly, že by pohon zadních kol neměl představovat žádný handicap. Rallyové speciály dostanou do ruky zkušené posádky, které tvoří jezdec Nasser Al-Attiyah a kopilot Matthieu Baumel, Giniel de Villiers a spolujezdec Dirk von Zitzewitz  a Leeroy Poulter s Robem Howiem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků