Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota se rozhodla k radikálnímu kroku – na Dakar 2017 pojede s kompletně přepracovaným autem. Jihoafrická divize Toyota Gazoo Racing připravila na příští ročník legendárního vytrvalostního závodu speciál Hilux Evo, lišící se od loňské verze opravdu radikálně. Místo těžké čtyřkolky má Hilux Evo pohon pouze zadních kol, což způsobilo společně s dalšími modifikacemi úsporu neuvěřitelných 615 kg a auto tak nyní váží jen 1300 kilo.

Zajímavosti | Sport | Nákladní auta | Motocykly

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

Před zadní nápravou uložený atmosférický osmiválec bude navíc poprvé vybaven 38mm restiktorem, stejným jako v případě Mini a Peugeotu, takže se síly vyrovnají. Hilux Evo také dostal větší, 37palcové pneumatiky, vybavené systémem dofukování a upouštění tlaku a podvozek s výrazně větším rozsahem pohybu pružin a tlumičů.

Nový speciál by měl být výrazně rychlejší, než dosavadní model a intenzivní testy prý prokázaly, že by pohon zadních kol neměl představovat žádný handicap. Rallyové speciály dostanou do ruky zkušené posádky, které tvoří jezdec Nasser Al-Attiyah a kopilot Matthieu Baumel, Giniel de Villiers a spolujezdec Dirk von Zitzewitz  a Leeroy Poulter s Robem Howiem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků