Toyota Hilux 2012: omlazený pick-up vyráží vstříc novým soupeřům

Toyota Hilux se už delší dobu pohybuje v kategorii terénních pick-upů na špici. Aby si i nadále udržela své vedoucí postavení, musel nutně přijít facelift. Objevili se totiž noví a velmi dobří soupeři.

Takže si to shrňme. Nabídka v segmentu terénních pick-upů není zrovna bohatá. Kromě Hiluxu se zde dlouhou dobu pohybuje Ford Ranger, Nissan Navara, Mazda BT-50, případně Isuzu D-Max. Toyota si drží pověst nerozbitného a velmi odolného auta a možná také proto se v našich končinách prodává nejlépe. Jenže její situace se výrazně zkomplikovala. Navara prodělala před časem facelift a hlavně se relativně nedávno objevil na trhu výborný Amarok. Aby toho nebylo málo, brzy se začne prodávat také úplně nová generace Fordu Ranger a Mazdy BT-50. U Toyoty si toho jsou dobře vědomi, a proto připravili pro Hilux poměrně výraznou omlazovací kůru.

Klepněte pro větší obrázek
Český importér očekává, že letos prodá 300 kusů modelu Hilux.

Dnes už legendární japonský pick-up dostal kompletně přepracovanou přední část. Nová je maska chladiče, světla, blatníky, zpětná zrcátka i kapota. Hilux se designem přední části přiblížil svému menšímu sourozenci Rav-4. Hodně se toho změnilo v interiéru. Trend, který nastal v daném segmentu, je totiž jednoznačný. Stále více zákazníků si tyto vozy kupuje ne kvůli schopnostem, ale kvůli tomu, že mají určitý styl, takže je chtějí používat na denní jezdění. Pomalu se nám celá kategorie posouvá směrem k SUV. U Volkswagenu si toho byli dobře vědomi a na výsledku to je zatraceně znát. V tuto chvíli je z pohledu jízdních vlastností a komfortu cestování jednoznačně nejlepší Amarok.

Toyota proto zásadně zapracovala na interiéru modelu Hilux. Vůz má nové (kvalitnější) materiály, předělaný středový panel i přístrojový štít. Nově je k dispozici také multimediální systém s dotykovou obrazovkou velikosti 6,1“. V nabídce jsou tři úrovně výbavy – Terra, Luna a Sol.

Klepněte pro větší obrázek

Pracovalo se rovněž na motorech. Dostupnější naftový čtyřválec 2.5 D-4D posílil v rámci faceliftu o 24 koní na konečných 145 k při 3600 ot./min. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 343 Nm při 2000 ot./min. Spotřeba šla o litr dolů, takže si vůz v kombinovaném provoz řekne o 7,3 litrů nafty na 100 km. Jak motor 2.5 D-4D, tak třílitr budou nově využívat flitr pevných částic. 

Zákazníci mohou vybírat mezi trojicí kabin (Single, Extra, Double-Cab), automatickou nebo manuální převodovkou, volit lze také mezi zadní uzávěrkou diferenciálu nebo diferenciálem typu LSD, případně mezi dvoukolkou a přiřaditelným pohonem všech kol. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků