Robustní japonské SUV si Američané nově nekoupí s šestiválcovým motorem. Útěchou jim může být lepší elektronická výbava.
Na českém trhu je Toyota Highlander nabízena výhradně s hybridním ústrojím, které se skládá z dvouapůllitrového čtyřválce a dvou elektromotorů. Na americkém trhu byla až doteď k dostání i s atmosférickým šestiválcem 2GR-FKS o objemu 3,5 litru, ten však po pouhých dvou letech na trhu končí. Nahradí ho přeplňovaný čtyřválec T24A-FTS o objemu 2,4 litru. Z hlediska výkonu jde o menší krok zpět, nová jednotka disponuje 198 kW oproti 220 kW u V6, točivý moment ale narostl z 357 Nm na 419 Nm.
Důvod je jasný – nižší emise všeho, ale o tažnou sílu zákazníci nepřijdou – Highlander stále zvládne 2268 kilogramů na kouli. Dvě vyšší výbavy velké Toyoty navíc získávají dvojici obrazovek s úhlopříčkou 12,3 palce, všechny čtyři nižší specifikace pak mají automaticky sedmipalcový přístrojový štít oproti 4,2palcovému u dvou základních provedení. Drobnými změnami prošla palubní deska s šikovněji umístěnou poličkou pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.