Toyota GT86 v limitované edici 14R60 je připravena závodit

Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohledu nadšence k dokonalosti daleko. Jistě, větší řidiči mají možná trochu problémy s pozicí za volantem a motor by mohl mít výraznější charakter, ale jinak je to po všech směrech pravověrné sportovní auto. A teď mají ortodoxní fanoušci možnost pořídit si stroj, který už je rovnou z továrny připravený závodit.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Limitovaná edice modelu GT86 čítá pouhých sto kusů a jmenuje se 14R60. Obecně jde o divizí TRD notně vytuněný a hlavně odlehčený model. I když výkon motoru se nezměnil (částečně proto, že musí pořád jako sériové auto plnit emisní a hlukové limity), je pohonná jednotka i převodovka připravena pro další tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy jsou skutečně rozsáhlé. Nezapomnělo se ani na brzdy a zásadní přestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očekávaným zvýšením výkonu pomocí tuningu motoru. Nová je i převodovka a spojka

Motor dostal upravené sání s filtrem, větší chladič oleje a modifikovaný výfuk. Šestistupňová převodovka byla zkrácena a zesílena a rovněž spojka je odolnější a setrvačník lehčí.

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota GT86 v téhle úpravě také přišla o zadní sedačky, nemá prakticky žádnou luxusní výbavu a podvozek byl upraven tak, aby odpovídal zaměření vozu. Nezměnily se jen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a dokonce ramena podvozku nebo silentbloky uložení. Ano, všimli jsme si i těch spoilerů a křídel, která skutečně mají plnit aerodynamickou funkci.

Našinec ale bude mít trochu problém. Limitovaná edice 14R60 je k dispozici jen v Japonsku za v přepočtu asi 1 260 000 korun. Nezbývá než se obrátit na nějakého šedého dovozce a zkusit nějak vyřešit přihlášení. Nicméně i na evropské zákazníky Toyota myslí, letos jim třeba v rámci originálního příslušenství nabídla ploutvičku na střeše...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků