Toyota GT86 v limitované edici 14R60 je připravena závodit

Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohledu nadšence k dokonalosti daleko. Jistě, větší řidiči mají možná trochu problémy s pozicí za volantem a motor by mohl mít výraznější charakter, ale jinak je to po všech směrech pravověrné sportovní auto. A teď mají ortodoxní fanoušci možnost pořídit si stroj, který už je rovnou z továrny připravený závodit.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Limitovaná edice modelu GT86 čítá pouhých sto kusů a jmenuje se 14R60. Obecně jde o divizí TRD notně vytuněný a hlavně odlehčený model. I když výkon motoru se nezměnil (částečně proto, že musí pořád jako sériové auto plnit emisní a hlukové limity), je pohonná jednotka i převodovka připravena pro další tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy jsou skutečně rozsáhlé. Nezapomnělo se ani na brzdy a zásadní přestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očekávaným zvýšením výkonu pomocí tuningu motoru. Nová je i převodovka a spojka

Motor dostal upravené sání s filtrem, větší chladič oleje a modifikovaný výfuk. Šestistupňová převodovka byla zkrácena a zesílena a rovněž spojka je odolnější a setrvačník lehčí.

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota GT86 v téhle úpravě také přišla o zadní sedačky, nemá prakticky žádnou luxusní výbavu a podvozek byl upraven tak, aby odpovídal zaměření vozu. Nezměnily se jen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a dokonce ramena podvozku nebo silentbloky uložení. Ano, všimli jsme si i těch spoilerů a křídel, která skutečně mají plnit aerodynamickou funkci.

Našinec ale bude mít trochu problém. Limitovaná edice 14R60 je k dispozici jen v Japonsku za v přepočtu asi 1 260 000 korun. Nezbývá než se obrátit na nějakého šedého dovozce a zkusit nějak vyřešit přihlášení. Nicméně i na evropské zákazníky Toyota myslí, letos jim třeba v rámci originálního příslušenství nabídla ploutvičku na střeše...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků