Toyota GT86 v limitované edici 14R60 je připravena závodit

Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohledu nadšence k dokonalosti daleko. Jistě, větší řidiči mají možná trochu problémy s pozicí za volantem a motor by mohl mít výraznější charakter, ale jinak je to po všech směrech pravověrné sportovní auto. A teď mají ortodoxní fanoušci možnost pořídit si stroj, který už je rovnou z továrny připravený závodit.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Limitovaná edice modelu GT86 čítá pouhých sto kusů a jmenuje se 14R60. Obecně jde o divizí TRD notně vytuněný a hlavně odlehčený model. I když výkon motoru se nezměnil (částečně proto, že musí pořád jako sériové auto plnit emisní a hlukové limity), je pohonná jednotka i převodovka připravena pro další tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy jsou skutečně rozsáhlé. Nezapomnělo se ani na brzdy a zásadní přestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očekávaným zvýšením výkonu pomocí tuningu motoru. Nová je i převodovka a spojka

Motor dostal upravené sání s filtrem, větší chladič oleje a modifikovaný výfuk. Šestistupňová převodovka byla zkrácena a zesílena a rovněž spojka je odolnější a setrvačník lehčí.

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota GT86 v téhle úpravě také přišla o zadní sedačky, nemá prakticky žádnou luxusní výbavu a podvozek byl upraven tak, aby odpovídal zaměření vozu. Nezměnily se jen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a dokonce ramena podvozku nebo silentbloky uložení. Ano, všimli jsme si i těch spoilerů a křídel, která skutečně mají plnit aerodynamickou funkci.

Našinec ale bude mít trochu problém. Limitovaná edice 14R60 je k dispozici jen v Japonsku za v přepočtu asi 1 260 000 korun. Nezbývá než se obrátit na nějakého šedého dovozce a zkusit nějak vyřešit přihlášení. Nicméně i na evropské zákazníky Toyota myslí, letos jim třeba v rámci originálního příslušenství nabídla ploutvičku na střeše...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků