Toyota GT86 v limitované edici 14R60 je připravena závodit

Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohledu nadšence k dokonalosti daleko. Jistě, větší řidiči mají možná trochu problémy s pozicí za volantem a motor by mohl mít výraznější charakter, ale jinak je to po všech směrech pravověrné sportovní auto. A teď mají ortodoxní fanoušci možnost pořídit si stroj, který už je rovnou z továrny připravený závodit.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Limitovaná edice modelu GT86 čítá pouhých sto kusů a jmenuje se 14R60. Obecně jde o divizí TRD notně vytuněný a hlavně odlehčený model. I když výkon motoru se nezměnil (částečně proto, že musí pořád jako sériové auto plnit emisní a hlukové limity), je pohonná jednotka i převodovka připravena pro další tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy jsou skutečně rozsáhlé. Nezapomnělo se ani na brzdy a zásadní přestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očekávaným zvýšením výkonu pomocí tuningu motoru. Nová je i převodovka a spojka

Motor dostal upravené sání s filtrem, větší chladič oleje a modifikovaný výfuk. Šestistupňová převodovka byla zkrácena a zesílena a rovněž spojka je odolnější a setrvačník lehčí.

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota GT86 v téhle úpravě také přišla o zadní sedačky, nemá prakticky žádnou luxusní výbavu a podvozek byl upraven tak, aby odpovídal zaměření vozu. Nezměnily se jen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a dokonce ramena podvozku nebo silentbloky uložení. Ano, všimli jsme si i těch spoilerů a křídel, která skutečně mají plnit aerodynamickou funkci.

Našinec ale bude mít trochu problém. Limitovaná edice 14R60 je k dispozici jen v Japonsku za v přepočtu asi 1 260 000 korun. Nezbývá než se obrátit na nějakého šedého dovozce a zkusit nějak vyřešit přihlášení. Nicméně i na evropské zákazníky Toyota myslí, letos jim třeba v rámci originálního příslušenství nabídla ploutvičku na střeše...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků