Toyota GT86 v limitované edici 14R60 je připravena závodit

Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60

Toyota GT86 nemá z pohledu nadšence k dokonalosti daleko. Jistě, větší řidiči mají možná trochu problémy s pozicí za volantem a motor by mohl mít výraznější charakter, ale jinak je to po všech směrech pravověrné sportovní auto. A teď mají ortodoxní fanoušci možnost pořídit si stroj, který už je rovnou z továrny připravený závodit.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Limitovaná edice modelu GT86 čítá pouhých sto kusů a jmenuje se 14R60. Obecně jde o divizí TRD notně vytuněný a hlavně odlehčený model. I když výkon motoru se nezměnil (částečně proto, že musí pořád jako sériové auto plnit emisní a hlukové limity), je pohonná jednotka i převodovka připravena pro další tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy jsou skutečně rozsáhlé. Nezapomnělo se ani na brzdy a zásadní přestavbu podvozku, aby si auto poradilo s očekávaným zvýšením výkonu pomocí tuningu motoru. Nová je i převodovka a spojka

Motor dostal upravené sání s filtrem, větší chladič oleje a modifikovaný výfuk. Šestistupňová převodovka byla zkrácena a zesílena a rovněž spojka je odolnější a setrvačník lehčí.

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota GT86 v téhle úpravě také přišla o zadní sedačky, nemá prakticky žádnou luxusní výbavu a podvozek byl upraven tak, aby odpovídal zaměření vozu. Nezměnily se jen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a dokonce ramena podvozku nebo silentbloky uložení. Ano, všimli jsme si i těch spoilerů a křídel, která skutečně mají plnit aerodynamickou funkci.

Našinec ale bude mít trochu problém. Limitovaná edice 14R60 je k dispozici jen v Japonsku za v přepočtu asi 1 260 000 korun. Nezbývá než se obrátit na nějakého šedého dovozce a zkusit nějak vyřešit přihlášení. Nicméně i na evropské zákazníky Toyota myslí, letos jim třeba v rámci originálního příslušenství nabídla ploutvičku na střeše...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86 14R60
  2. Fotogalerie: Toyota GT86 14R60
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků