Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

V hlavním městě Austrálie Canbeře byl v rámci třetího ročníku festivalu věnovanému Toyotě 86 představen koncept GT86 Shooting Brake. Ten navrhli australští designéři, auto pak vzniklo v Japonsku a podařilo se ho dokončit právě před tímto festivalem. Dokonce je šance, že se bude i vyrábět sériově.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept GT86 Shooting Brake má poměrně slušnou šanci na výrobu, ale automobilka pro něj musí najít obchodní model. Pokud však bude zájem, Toyota se například limitované výrobě nebrání

Myšlenka na „kombi“ verzi modelu GT86 se začala rodit už na konci roku 2014. Toyota přemýšlela dokonce i o čtyřdveřovém sedanu a také o kabrioletu, který se již ve formě konceptu představil. Podle Toyoty má kombík Shooting Brake větší šanci na výrobu než kabriolet, i když třeba jen v rámci limitované série. Tím by se z něj mohl stát docela zajímavý sběratelský exponát.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Pod kapotou se nic nemění, takže zůstává plochý dvoulitrový čtyřválec. Samozřejmě zůstává i pohon zadních kol. Toyota GT86 Shooting Brake je ale o 39 kg těžší než kupé, nicméně koncept jako takový je plně funkční a normálně jezdí.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků