Toyota GT86-R Eco Explorer Marangoni jezdí na čpavek (+ 47x foto)

Italský producent pneumatik Marangoni zvolil pro svou prezentaci vskutku originální a působivý způsob…
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86-R Eco Explorer
  2. Fotogalerie

Jednou z méně zdůrazňovaných premiér letošního autosalonu v Ženevě se stalo speciální provedení kupé Toyota GT86. Zapomeňte na oficiální studii Toyota FT86 Open, Eco Explorer je o něčem jiném. Tento vůz připravil italský výrobce pneumatik Marangoni. A jak pneumatiky co nejlákavějším způsobem prezentovat? Samozřejmě na speciálně upraveném automobilu! Jméno Marangoni tak pro naše čtenáře není ničím novým, jistě si totiž vzpomenou třeba na „zelenáče“ Alfa Giulietta G430 Marangoni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86-R Eco Explorer, v hlavní roli by měly bít barevné pneumatiky

Aby bylo bontonu a cílu kampaně Marangoni učiněno zadost, zmiňme především červené pneumatiky Marangoni M-Power EvoRed. Speciál Toyota GT86-R Eco Explorer však vyniká dosti významnou přestavbou karoserie, ale hlavně pohonné jednotky. Ta prošla sadou modifikací zvyšující výkon na 220 koní (162 kW), ovšem hlavně umožňující spalovat čpavek. Adaptace konvenčního spalovacího motoru pro jeho využívání přitom není nijak složitá, zvláště v době moderních, elektronicky řízených směšovacích systémů.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je uzpůsoben na alternativní spalování čpavku

Čpavek (NH3) je velmi toxický plyn, ve světové výrobě jde co do objemu výroby o druhou nejprodukovanější chemikálii a jeho drtivá většina se používá při výrobě hnojiv. Využití čpavku ve spalovacích motorech není žádnou novinkou, používal se třeba pro pohon užitkových vozidel za druhé světové války a sloužil též jako raketové palivo. Ačkoli v sobě čpavek neskrývá tolik energie jako konvenční paliva vyrobená vesměs z ropy, vyznačuje se při hoření absencí sazí a je docela levný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie se dočkala řady nových aerodynamických prvků

Pohonná jednotka této Toyoty byla opatřena soustavou Bigas International NH3, jež umožňuje alternativní provoz na čpavek (amoniak) uchovávaný ve zvláštním zásobníku. Vůz GT86-R Eco Explorer údajně na třicetilitrovou nádrž ujede přibližně 180 km. Do 2 800 ot./min. běží motor na čpavek, po překročení této hranice přepíná na benzín, takže při běžném městském a příměstském cestování lze jezdit prakticky jen na čpavek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobné změny se nevyhnuly ani interiéru

Model Toyota GT86-R Eco Explorer Marangoni se na první pohled vyznačuje řadou stylistických doplňků, vesměs dodaných opět společností TRC Italia. Kromě již zmíněných červených pneumatik Marangoni obutých na devatenáctipalcových ráfcích stojí za pozornost také nové nárazníky, prahové obklady, zadní difuzor a prahové obklady. Interiér se dočkal třeba sportovních sedadel Sparco, doplňků z uhlíkových kompozitů nebo specifické hlavice řadicí páky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86-R Eco Explorer
  2. Fotogalerie

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků