Toyota GT86 CS-R3 je o krok blíže k soutěžní premiéře

Toyota GT86 CS-R3 je o krok blíže k soutěžní premiéře

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH s potěšením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, jenž se letos objeví v soutěžní premiéře. 

Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům. 

Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.

CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 k a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.

První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).

Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na stránkách www.toyota-motorsport.com/motorsport.

Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).

První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny. 

Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků