Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla jako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepcí pohonu, což mimo jiné zahrnuje také atmosférický motor. Jenže vůz se neprodává tolik, jak bylo všeobecně očekáváno a proto se zdá, že s příchodem nové generace se pojetí automobilu změní. Toyota údajně hodlá využít jako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a přibude také systém KERS.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

S informacemi přišel magazín Motoring. Pokud by se tyto zprávy potvrdily, pak by byla nová Toyota GT86 lehčí a dostala by menší motor. Hovoří se o čtyřválci s objemem 1,5 litru, ale není zcela jasné, zda jde o motor Mazda. Každopádně Toyota počítá s přítomností systému přeplňování, díky kterému by se výkon měl dostat až na 140 kW (190 koní). Ulehčit motoru práci pak má také systém KERS. Nová GT86 by tedy měla být hybrid.

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Zda se i v příští generaci objeví spolu s Toyotou GT86 také Subaru BRZ, to zatím není vůbec jisté. Údajně někteří představitelé Subaru mají pochybnosti o projektu BRZ jako takovém, protože tak úplně neodpovídá filozofii značky, která se prezentuje výhradně pohonem všech kol.

Podle zdrojů kolegů z magazínu Motoring by se měl koncept nové Toyoty GT86 objevit za dva roky a hotové auto by mělo být k dispozici zhruba v roce 2020. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků