Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla jako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepcí pohonu, což mimo jiné zahrnuje také atmosférický motor. Jenže vůz se neprodává tolik, jak bylo všeobecně očekáváno a proto se zdá, že s příchodem nové generace se pojetí automobilu změní. Toyota údajně hodlá využít jako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a přibude také systém KERS.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

S informacemi přišel magazín Motoring. Pokud by se tyto zprávy potvrdily, pak by byla nová Toyota GT86 lehčí a dostala by menší motor. Hovoří se o čtyřválci s objemem 1,5 litru, ale není zcela jasné, zda jde o motor Mazda. Každopádně Toyota počítá s přítomností systému přeplňování, díky kterému by se výkon měl dostat až na 140 kW (190 koní). Ulehčit motoru práci pak má také systém KERS. Nová GT86 by tedy měla být hybrid.

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Zda se i v příští generaci objeví spolu s Toyotou GT86 také Subaru BRZ, to zatím není vůbec jisté. Údajně někteří představitelé Subaru mají pochybnosti o projektu BRZ jako takovém, protože tak úplně neodpovídá filozofii značky, která se prezentuje výhradně pohonem všech kol.

Podle zdrojů kolegů z magazínu Motoring by se měl koncept nové Toyoty GT86 objevit za dva roky a hotové auto by mělo být k dispozici zhruba v roce 2020. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků