Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla jako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepcí pohonu, což mimo jiné zahrnuje také atmosférický motor. Jenže vůz se neprodává tolik, jak bylo všeobecně očekáváno a proto se zdá, že s příchodem nové generace se pojetí automobilu změní. Toyota údajně hodlá využít jako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a přibude také systém KERS.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

S informacemi přišel magazín Motoring. Pokud by se tyto zprávy potvrdily, pak by byla nová Toyota GT86 lehčí a dostala by menší motor. Hovoří se o čtyřválci s objemem 1,5 litru, ale není zcela jasné, zda jde o motor Mazda. Každopádně Toyota počítá s přítomností systému přeplňování, díky kterému by se výkon měl dostat až na 140 kW (190 koní). Ulehčit motoru práci pak má také systém KERS. Nová GT86 by tedy měla být hybrid.

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Zda se i v příští generaci objeví spolu s Toyotou GT86 také Subaru BRZ, to zatím není vůbec jisté. Údajně někteří představitelé Subaru mají pochybnosti o projektu BRZ jako takovém, protože tak úplně neodpovídá filozofii značky, která se prezentuje výhradně pohonem všech kol.

Podle zdrojů kolegů z magazínu Motoring by se měl koncept nové Toyoty GT86 objevit za dva roky a hotové auto by mělo být k dispozici zhruba v roce 2020. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků