Toyota GT86 bude stát 799 900 korun a nebude pro každého

Toyota GT86 bude stát 799 900 korun a nebude pro každého

V Barceloně jsme se účastnili představení nové sportovní zbraně Toyoty – modelu GT86. O tom, jak na nás vůz zapůsobil, vás budeme informovat v nejbližších hodinách. Teď jen několik zajímavých faktů z tiskové konference, která právě skončila v hotelu Florida…

„Ročně se vyrobí 100 000 gétéček. V Evropě se bude zcela jistě prodávat nejlépe, 15 000 kusů ročně. Dalšími zajímavými trhy budou USA a Japonsko,“ odpověděl na otázku AutoRevue, kde bude o nový sportovní automobil největší zájem, Robert Tickner představitel Toyota Europe.

V Česku se počítá s prodejem 40 kusů v roce 2012 a 100 kusů v roce 2013.

Vůz bude nabízen jen s vyšší výbavou. Bude stát 799 900 korun s manuální převodovkou a 839 900 korun s automatickou převodovkou.

"Už dnes evidujeme v Česku více než 30 objednávek, řekl Tomáš Vaněk, představitel Toyoty v ČR. A to je také vysvětlení, proč se bude GT86 u nás nabízet jen ve vyšší výbavě - zájem silně překračuje očekávání.

Hlavními zájemci prý budou „dads who dream“, jak zaznělo v Barceloně z úst Roberta Ticknera. Tedy muži středního věku, kteří již vychovali děti a nyní si chtějí užít.

Jistě se po novém voze budou prý ptát ale i majitelé legendárního modelu Celica, předchůdce GT86. Těchto vozů jezdí třeba v Česku stále ještě 687.

Největšími konkurenty sporťáku od Toyoty pak budou VW Scirocco a Peugeot RCZ.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků