Toyota GT 86 oficiálně: 200 koní, 205 Nm a extrémně nízké těžiště

Na oficiální a kompletnější informace o tomto modelu jsme se načekali opravdu hodně dlouho. Vesele se spekulovalo o tom, kolik například nabídne benzinový boxer koní, jak bude auto vypadat a jak se vůbec bude jmenovat. Tomu všemu je konec. Toyota vydala oficiální tiskovou zprávu, ve které je řečeno vše podstatné.

Evropané mohou rovnou zapomenout na celou dobu prezentované jméno FT-86. Japonská novinka nakonec ponese název GT 86. Půjde o automobil s koncepcí 2+2 dlouhý 4240 mm, široký 1775 mm a vysoký pouhých 1285 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2570 mm, rozchod předních kol činí 1520 mm, zadní kola mají mezi sebou ještě o dvacet milimetrů více.

Zajímavé je rozložení hmotnosti, které nemá daleko k ideálu. Na přední nápravu připadá 53 procent, na tu zadní 47 procent. Kolik ovšem auto váží dohromady, to tisková zpráva nezmiňuje (údajně by ale mělo jít o necelých 1300 kg). Poslední údaj na téma rozměrů, který stojí za zmínku, je výška těžiště. Toyota udává, že GT 86 má těžiště položené 475 mm nad zemí. Máme se na co těšit.

Fotogalerie: Subaru BRZ STI Concept v Los Angeles

Fotogalerie: Subaru BRZ STI Concept v Los Angeles

Pod kapotou je atmosféricky plněný plochý čtyřválec. Jeho objem činí 1988 ccm a kompresní poměr 12,5:1. Jde o čtvercový motor, vrtání i zdvih mají shodně 86 mm. Maximální výkon 200 koní je dostupný až při 7000 ot./min. Vrchol točivého momentu má hodnotu 205 Nm, které dosahuje při 6600 ot./min.

Údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Přes šestistupňovou manuální převodovku je poháněna zadní náprava a samozřejmě nechybí ani diferenciál LSD. Alternativou může být šestistupňový automat nabízející možnost řadit pádly pod volantem.

Toyta GT 86 bude spolu se Subaru BRZ představena už za pár dní na autosalonu v Tokiu. Na evropské trhy se dostane v polovině příštího roku. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků