Toyota GR Yaris oficiálně: Homologační speciál WRC má 261 koní a pohon 4x4

Přivítejte vůbec nejsilnější tříválec nasazený do silničního auta. A samozřejmě s pořádnou hrstí homologačního koření přímo z WRC.

Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu nového Yarisu, která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC).

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka).

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků