Toyota GR Yaris oficiálně: Homologační speciál WRC má 261 koní a pohon 4x4

Přivítejte vůbec nejsilnější tříválec nasazený do silničního auta. A samozřejmě s pořádnou hrstí homologačního koření přímo z WRC.

Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu nového Yarisu, která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC).

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka).

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků