Toyota GR Yaris oficiálně: Homologační speciál WRC má 261 koní a pohon 4x4

Přivítejte vůbec nejsilnější tříválec nasazený do silničního auta. A samozřejmě s pořádnou hrstí homologačního koření přímo z WRC.

Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu nového Yarisu, která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC).

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka).

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Toyota Corolla GR Sport dorazila do Česka. Pouze jako hybrid, sportovně se jen tváří

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota šokuje stavbou vlastního města. Woven City vypadá jako ze sci-fi hororu

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků