Toyota GR Super Sport bude mít výkon 1000 koní a na silnicích bude už příští rok

Příští rok už by mohla mít Toyota ve své nabídce pět čistokrevně sportovních modelů. Kolik výrobců se tímto číslem může pochlubit?

Toyota je jednou z automobilek, která díky včasnému přechodu na hybridní pohony a s tím spojenou elektrifikací většiny modelové nabídky, může dokořán otevřít dveře do oblíbeného segmentu sportovních aut a nekoukat jen klíčovou dírkou, jak to u některých jiných značek bohužel dopadlo.

V její nabídce najdete homologační WRC speciál GR Yaris, znovuzrozenou ikonu GR Supra, která je navíc ve spojení se čtyřválcovým motorem jedním z nejlépe vyvážených a opravdu radostných vozů na trhu, a pak nás čeká nová GR 86 a objevují se i první náznaky o ostré corolle. Jenže k těmto docela konvenčním vozům se příští rok připojí i supersport.

Víme o něm už skoro tři roky. Silniční Toyota GR 010 bude placatý supersport s motorem uprostřed vycházející z techniky závodního vozu ze série WEC. Použití techniky v silničním voze ostatně určovaly i pravidla nové kategorie LMH (Le Mans Hypercar). Nyní tu máme nějaké další informace.

TEST Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i: Americký Japonec na evropský způsob

TEST Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i: Americký Japonec na evropský způsob

Základem supersportu bude již známý dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,4 litru. Silniční vůz by měl být plug-in hybridem s kombinovaným výkonem 1000 koní, bude tedy o dost výkonnější než závodní ekvivalent, který je omezený na 500 kW (680 koní).

Původně se podle pravidel mělo postavit minimálně 20 kusů, to už neplatí. Nevypadá to ale, že by jich Toyota plánovala postavit méně. Je to pro ní totiž vynikající příležitost procpat se mezi světovou elitu supersportů. Auto je už teď předurčeno k úspěchu, protože Toyota je ve světě WEC dlouhodobě velmi zvučným jménem a několikanásobným vítězem.

Toyota Yaris Cross dorazila do Česka. Vešla se pod půl milionu, dražší být umí

Toyota Yaris Cross dorazila do Česka. Vešla se pod půl milionu, dražší být umí

Značka je však zatím dost opatrná. I když jsou pro vozy tohoto typu typické předobjednávky dlouho dopředu, automobilka zatím nic takového nespustila. Pouze si dělá průzkum zákazníků, aby věděla, na koho přesně cílí. Podle toho pak bude vypadat finální počet vyrobených kusů. První by ale měl vyjet už příští rok.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků