Toyota GR Corolla konečně debutuje jako soupeř pro  Volkswagen Golf R  a Mercedes-AMG A 35 4Matic, nicméně tento souboj si oficiálně užijou pouze v Severní Americe. Zdroj: Toyota USA

Toyota GR Corolla konečně debutuje jako soupeř pro Volkswagen Golf R a Mercedes-AMG A 35 4Matic, nicméně tento souboj si oficiálně užijou pouze v Severní Americe. | Zdroj: Toyota USA

Nová GR Corolla je totiž pro tamní zákazníci kompenzací za absenci modelu GR Yaris a uvedení na evropských trzích není v plánu. A ne, ani Japonsko tento model zatím nemá potvrzený. Zdroj: Toyota USA

Nová GR Corolla je totiž pro tamní zákazníci kompenzací za absenci modelu GR Yaris a uvedení na evropských trzích není v plánu. A ne, ani Japonsko tento model zatím nemá potvrzený. | Zdroj: Toyota USA

K vývoji supercorolly se vlastně přistupovalo stejně jako k ostrému Yarisovi. Základ vozu je dodatečně vyztužený dalšími svařovacími body a některé karosářské panely, konkrétně kapota a přední dveře, jsou z hliníku.  Zdroj: Toyota USA

K vývoji supercorolly se vlastně přistupovalo stejně jako k ostrému Yarisovi. Základ vozu je dodatečně vyztužený dalšími svařovacími body a některé karosářské panely, konkrétně kapota a přední dveře, jsou z hliníku.  | Zdroj: Toyota USA

V případě paketu Circuit má vůz ještě karbonovou střechu a třeba také odvětrávanou kapotu. Zdroj: Toyota USA

V případě paketu Circuit má vůz ještě karbonovou střechu a třeba také odvětrávanou kapotu. | Zdroj: Toyota USA

Dokonce se potvrzuje, že i technika je z menšího modelu. Pod kapotou je tříválcový motor G16E-GTS o objemu 1,6 litru, který v zde posílil na 224 kW (305 koní) a disponuje točivým momentem 370 N.m. Zdroj: Toyota USA

Dokonce se potvrzuje, že i technika je z menšího modelu. Pod kapotou je tříválcový motor G16E-GTS o objemu 1,6 litru, který v zde posílil na 224 kW (305 koní) a disponuje točivým momentem 370 N.m. | Zdroj: Toyota USA

Díky tomu se stává nejsilnějším sériově produkovaným tříválcem na světě. Navíc je spárovaný výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání všechna čtyři kola systémem GR-Four. Zdroj: Toyota USA

Díky tomu se stává nejsilnějším sériově produkovaným tříválcem na světě. Navíc je spárovaný výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání všechna čtyři kola systémem GR-Four. | Zdroj: Toyota USA

Klíčové mechanické komponenty jsou tedy shodné a hlavním rozdílem jsou rozměry a platforma, kdy Yaris má TNGA-B a Corolla TNGA-C.  Zdroj: Toyota USA

Klíčové mechanické komponenty jsou tedy shodné a hlavním rozdílem jsou rozměry a platforma, kdy Yaris má TNGA-B a Corolla TNGA-C.  | Zdroj: Toyota USA

Také v Corolle můžete měnit poměr hnacích sil mezi 60:40, 50:50 a 30:70 díky otočnému ovladači a mít na přední i zadní nápravě mechanické samosvorné diferenciály Torsen. Zdroj: Toyota USA

Také v Corolle můžete měnit poměr hnacích sil mezi 60:40, 50:50 a 30:70 díky otočnému ovladači a mít na přední i zadní nápravě mechanické samosvorné diferenciály Torsen. | Zdroj: Toyota USA

Vedle agresivního bodykitu zdobí GR Corollu osmnáctipalcová kola, pro která zvolil výrobce obutí Michelin Pilot Sport 4.  Zdroj: Toyota USA

Vedle agresivního bodykitu zdobí GR Corollu osmnáctipalcová kola, pro která zvolil výrobce obutí Michelin Pilot Sport 4.  | Zdroj: Toyota USA

Vpředu i vzadu jsou odvětrávané kotouče o průměrech 356 a 297 mm. I brzdy jsou tedy shodné s yarisem a dává nám to tak informaci, že pokud se nebudete pusinkovat s ostatními auty na parkovištích, nebude problém dovezenou GR Corollu z větší části servisovat i v Evropě. Zdroj: Toyota USA

Vpředu i vzadu jsou odvětrávané kotouče o průměrech 356 a 297 mm. I brzdy jsou tedy shodné s yarisem a dává nám to tak informaci, že pokud se nebudete pusinkovat s ostatními auty na parkovištích, nebude problém dovezenou GR Corollu z větší části servisovat i v Evropě. | Zdroj: Toyota USA

Velkým rozdílem uvnitř jsou digitální budíky o úhlopříčce 12,3 palce, které ukazují třeba také tlak turbodmychadla. Infotainment s vestavěnou navigací má úhlopříčku 8 palců. Zdroj: Toyota USA

Velkým rozdílem uvnitř jsou digitální budíky o úhlopříčce 12,3 palce, které ukazují třeba také tlak turbodmychadla. Infotainment s vestavěnou navigací má úhlopříčku 8 palců. | Zdroj: Toyota USA

Koženě čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály a šestireprákový audiosystém jsou standardem. GR Corolla se bude stavět v japonské továrně Motomachi, kde vznikal i Lexus LFA a k prvním zákazníkům dorazí během pár měsíců. Zdroj: Toyota USA

Koženě čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály a šestireprákový audiosystém jsou standardem. GR Corolla se bude stavět v japonské továrně Motomachi, kde vznikal i Lexus LFA a k prvním zákazníkům dorazí během pár měsíců. | Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

 Zdroj: Toyota USA

| Zdroj: Toyota USA

Nová GR Corolla je totiž pro tamní zákazníci kompenzací za absenci modelu GR Yaris a uvedení na evropských trzích není v plánu. A ne, ani Japonsko tento model zatím nemá potvrzený. Zdroj: Toyota USA
K vývoji supercorolly se vlastně přistupovalo stejně jako k ostrému Yarisovi. Základ vozu je dodatečně vyztužený dalšími svařovacími body a některé karosářské panely, konkrétně kapota a přední dveře, jsou z hliníku.  Zdroj: Toyota USA
V případě paketu Circuit má vůz ještě karbonovou střechu a třeba také odvětrávanou kapotu. Zdroj: Toyota USA
Dokonce se potvrzuje, že i technika je z menšího modelu. Pod kapotou je tříválcový motor G16E-GTS o objemu 1,6 litru, který v zde posílil na 224 kW (305 koní) a disponuje točivým momentem 370 N.m. Zdroj: Toyota USA
27
Fotogalerie

Toyota GR Corolla má nejsilnější tříválec světa, ale k nám nemůže. Klidně si ji dovezte, servis nebude problém

Potvrzuje se čtyřkolka GR-Four výkon přes 300 koní i manuál. Bohužel i to, že není pro Evropu.

Toyota GR Corolla konečně debutuje jako soupeř pro Volkswagen Golf R a Mercedes-AMG A 35 4Matic, nicméně tento souboj si oficiálně užijí pouze v Severní Americe. Nová GR Corolla je totiž pro tamní zákazníci kompenzací za absenci modelu GR Yaris a uvedení na evropských trzích není v plánu. A ne, ani Japonsko tento model zatím nemá potvrzený.

K vývoji supercorolly se vlastně přistupovalo stejně jako k ostrému Yarisovi. Základ vozu je dodatečně vyztužený dalšími svařovacími body a některé karosářské panely, konkrétně kapota a přední dveře, jsou z hliníku. V případě paketu Circuit má vůz ještě karbonovou střechu a třeba také odvětrávanou kapotu. Vůz má také o širší rozchod kol, konkrétně o 60 mm vpředu a o 85 mm vzadu.

Dokonce se potvrzuje, že i technika je z menšího modelu. Pod kapotou je tříválcový motor G16E-GTS o objemu 1,6 litru, který v zde posílil na 224 kW (305 koní) a disponuje točivým momentem 370 N.m. Díky tomu se stává nejsilnějším sériově produkovaným tříválcem na světě. Navíc je spárovaný výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání všechna čtyři kola systémem GR-Four.

Klíčové mechanické komponenty jsou tedy shodné a hlavním rozdílem jsou rozměry a platforma, kdy Yaris má TNGA-B a Corolla TNGA-C. Také v Corolle můžete měnit poměr hnacích sil mezi 60:40, 50:50 a 30:70 díky otočnému ovladači a mít na přední i zadní nápravě mechanické samosvorné diferenciály Torsen.

Vedle agresivního bodykitu zdobí GR Corollu osmnáctipalcová kola, pro která zvolil výrobce obutí Michelin Pilot Sport 4. Vpředu i vzadu jsou odvětrávané kotouče o průměrech 356 a 297 mm. I brzdy jsou tedy shodné s yarisem a dává nám to tak informaci, že pokud se nebudete pusinkovat s ostatními auty na parkovištích, nebude problém dovezenou GR Corollu z větší části servisovat i v Evropě.

Velkým rozdílem uvnitř jsou digitální budíky o úhlopříčce 12,3 palce, které ukazují třeba také tlak turbodmychadla. Infotainment s vestavěnou navigací má úhlopříčku 8 palců. Koženě čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály a audiosystém se šesti reproduktory jsou standardem. GR Corolla se bude stavět v japonské továrně Motomachi, kde vznikal i Lexus LFA a k prvním zákazníkům dorazí během pár měsíců.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud