Toyota FT-86: nový sporťáček je na světě

Spekulace o sbližování značek Toyota a Subaru nyní končí jejich potvrzením. Je tu produkci blízký koncept malého sporťáku.

Na autosalonu v Tokiu se již koncem tohoto měsíce na stánku Toyoty objeví první plod „japosnkých námluv”, půjde přitom o prototyp s označením FT-86 (tuto číslovku Japonci vyslovují hachi roku), jež odkazuje na slavnou Corollu se zadním pohonem.

Studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty. První uvolněné snímky prototypu FT-86 ukazují sportovní automobil s konfigurací sedadel 2+2 a některými liniemi více než podobnými modelu Lexus IS-F.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější částí konceptu Toyota FT-86 je rozhodně jeho pohonná jednotka. Toyota se v ní rozhodla použít dvoulitrový motor Subaru s protiběžnými písty, ovšem oproti tradici Subaru pouze s atmosférickým plněním. Tato jednotka by měla být doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Ačkoli podvozek vychází z Imprezy, u Toyoty odstranili slavný „symetrický pohon všech kol“ a nahradili jej náhonem pouze zadní nápravy. Podle Toyoty mělo použití nepřeplňovaného motoru a pohonu jen zadních kol pomoci k redukci hmotnosti při zachování nízkého a vhodně umístěného těžiště. Podle hlasů přímo z nitra automobilky jede FT-86 opravdu dobře a vyznačuje se velmi slušnými dynamickými parametry a vyváženými jízdními vlastnostmi. Důraz na jízdní zážitky a těsné sepjetí řidiče s jeho strojem lze sledovat i v interiéru, jehož čalounění poodhaluje takřka obnažené části struktury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FT-86 by měla za prvními svými zákazníky na japonském trhu dorazit koncem roku 2011, ale očekáváme, že se do té doby ještě změní jak v naladění či výběru motoru, tak v otázce designu a vybavení interiéru.  Zatím se tento prototyp vyznačuje vnějšími rozměry 4 160 mm/1 760 mm/1 260 mm (déla/šířka/výška).

Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. Právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry, a to i díky ceně, který by měla začínat na částce 25 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků