Toyota FT-86: nový sporťáček je na světě

Spekulace o sbližování značek Toyota a Subaru nyní končí jejich potvrzením. Je tu produkci blízký koncept malého sporťáku.

Na autosalonu v Tokiu se již koncem tohoto měsíce na stánku Toyoty objeví první plod „japosnkých námluv”, půjde přitom o prototyp s označením FT-86 (tuto číslovku Japonci vyslovují hachi roku), jež odkazuje na slavnou Corollu se zadním pohonem.

Studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty. První uvolněné snímky prototypu FT-86 ukazují sportovní automobil s konfigurací sedadel 2+2 a některými liniemi více než podobnými modelu Lexus IS-F.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější částí konceptu Toyota FT-86 je rozhodně jeho pohonná jednotka. Toyota se v ní rozhodla použít dvoulitrový motor Subaru s protiběžnými písty, ovšem oproti tradici Subaru pouze s atmosférickým plněním. Tato jednotka by měla být doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Ačkoli podvozek vychází z Imprezy, u Toyoty odstranili slavný „symetrický pohon všech kol“ a nahradili jej náhonem pouze zadní nápravy. Podle Toyoty mělo použití nepřeplňovaného motoru a pohonu jen zadních kol pomoci k redukci hmotnosti při zachování nízkého a vhodně umístěného těžiště. Podle hlasů přímo z nitra automobilky jede FT-86 opravdu dobře a vyznačuje se velmi slušnými dynamickými parametry a vyváženými jízdními vlastnostmi. Důraz na jízdní zážitky a těsné sepjetí řidiče s jeho strojem lze sledovat i v interiéru, jehož čalounění poodhaluje takřka obnažené části struktury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FT-86 by měla za prvními svými zákazníky na japonském trhu dorazit koncem roku 2011, ale očekáváme, že se do té doby ještě změní jak v naladění či výběru motoru, tak v otázce designu a vybavení interiéru.  Zatím se tento prototyp vyznačuje vnějšími rozměry 4 160 mm/1 760 mm/1 260 mm (déla/šířka/výška).

Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. Právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry, a to i díky ceně, který by měla začínat na částce 25 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků