Toyota FT-86: nový sporťáček je na světě

Spekulace o sbližování značek Toyota a Subaru nyní končí jejich potvrzením. Je tu produkci blízký koncept malého sporťáku.

Na autosalonu v Tokiu se již koncem tohoto měsíce na stánku Toyoty objeví první plod „japosnkých námluv”, půjde přitom o prototyp s označením FT-86 (tuto číslovku Japonci vyslovují hachi roku), jež odkazuje na slavnou Corollu se zadním pohonem.

Studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty. První uvolněné snímky prototypu FT-86 ukazují sportovní automobil s konfigurací sedadel 2+2 a některými liniemi více než podobnými modelu Lexus IS-F.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější částí konceptu Toyota FT-86 je rozhodně jeho pohonná jednotka. Toyota se v ní rozhodla použít dvoulitrový motor Subaru s protiběžnými písty, ovšem oproti tradici Subaru pouze s atmosférickým plněním. Tato jednotka by měla být doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Ačkoli podvozek vychází z Imprezy, u Toyoty odstranili slavný „symetrický pohon všech kol“ a nahradili jej náhonem pouze zadní nápravy. Podle Toyoty mělo použití nepřeplňovaného motoru a pohonu jen zadních kol pomoci k redukci hmotnosti při zachování nízkého a vhodně umístěného těžiště. Podle hlasů přímo z nitra automobilky jede FT-86 opravdu dobře a vyznačuje se velmi slušnými dynamickými parametry a vyváženými jízdními vlastnostmi. Důraz na jízdní zážitky a těsné sepjetí řidiče s jeho strojem lze sledovat i v interiéru, jehož čalounění poodhaluje takřka obnažené části struktury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FT-86 by měla za prvními svými zákazníky na japonském trhu dorazit koncem roku 2011, ale očekáváme, že se do té doby ještě změní jak v naladění či výběru motoru, tak v otázce designu a vybavení interiéru.  Zatím se tento prototyp vyznačuje vnějšími rozměry 4 160 mm/1 760 mm/1 260 mm (déla/šířka/výška).

Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. Právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry, a to i díky ceně, který by měla začínat na částce 25 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků