Druhá verze prototypu Toyota FT-86 II přichází na sadě nových snímků a se zákulisním krátkým filmem. (+ 32 foto a video)
Vylepšené provedení studie sportovního vozu s pohonem zadních kol, který Toyota připravuje pro sériovou výrobu ve spolupráci se společností Subaru pod označením FT-86 II, oslavilo svoji premiéru teprve před několika týdny na letošním autosalonu v Ženevě, teprve nyní vám však můžeme nabídnout více studiových fotografií a také jedno video z přípravy focení. To probíhalo v evropském středisku Toyoty, jež se nachází v belgickém Bruselu (kde jinde…). Připomeňme, že Subaru na svém ženevském stánku vystavilo tento projekt v podobě konceptu Subaru RWD. Šlo prakticky jen o podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude.
Od uvedení původního prototypu Toyota FT-86 již uplynulo hodně vody a automobilka nyní tvrdí, že je připravena vůz vrhnout do sériové výroby a prodeje již v modelovém roce 2012. Vzhled první verze studie FT-86 byl veřejností přijat velmi dobře; není divu, dává fandům sportovních vozů šanci pořídit si v dohledné době cenově dostupný sportovní automobil s „klasickou“ koncepcí s pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu, jehož posláním budou především jízdní zážitky. Na druhou stranu je otázkou, kolik z těch, kteří se o „dobré přijetí“ postarali, bude ochotno hotový vůz nakonec skutečně pořídit…
V druhém provedení FT-86 se nepatrně změnilo především tvarování přední i zadní části karoserie, nicméně úprav doznaly i ostatní povrchové díly karoserie. Toyota tvrdí, že tyto modifikace mají na svědomí především požadavky na bezpečnost a praktické využití. Připomeňme, že nový model v modifikacích Toyota a Subaru bude sdílet stejný podvozek s dvoulitrovým „boxerem“, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Podle Toyoty bude toto kupé vynikat lehkou stavbou, nízkým těžištěm a příznivým poměrem výkonu a hmotnosti. Pravdou je, že příznivci dostupných, lehkých a zábavných sportovních vozů v poslední době nemají prakticky z čeho vybírat, takže tento segment trhu skutečně zaslouží poněkud povzbudit.