Toyota FT-86 II: další informace z Bruselu

Druhá verze prototypu Toyota FT-86 II přichází na sadě nových snímků a se zákulisním krátkým filmem. (+ 32 foto a video)

Vylepšené provedení studie sportovního vozu s pohonem zadních kol, který Toyota připravuje pro sériovou výrobu ve spolupráci se společností Subaru pod označením FT-86 II, oslavilo svoji premiéru teprve před několika týdny na letošním autosalonu v Ženevě, teprve nyní vám však můžeme nabídnout více studiových fotografií a také jedno video z přípravy focení. To probíhalo v evropském středisku Toyoty, jež se nachází v belgickém Bruselu (kde jinde…). Připomeňme, že Subaru na svém ženevském stánku vystavilo tento projekt v podobě konceptu Subaru RWD. Šlo prakticky jen o podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od uvedení původního prototypu Toyota FT-86 již uplynulo hodně vody a automobilka nyní tvrdí, že je připravena vůz vrhnout do sériové výroby a prodeje již v modelovém roce 2012. Vzhled první verze studie FT-86 byl veřejností přijat velmi dobře; není divu, dává fandům sportovních vozů šanci pořídit si v dohledné době cenově dostupný sportovní automobil s „klasickou“ koncepcí s pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu, jehož posláním budou především jízdní zážitky. Na druhou stranu je otázkou, kolik z těch, kteří se o „dobré přijetí“ postarali, bude ochotno hotový vůz nakonec skutečně pořídit…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V druhém provedení FT-86 se nepatrně změnilo především tvarování přední i zadní části karoserie, nicméně úprav doznaly i ostatní povrchové díly karoserie. Toyota tvrdí, že tyto modifikace mají na svědomí především požadavky na bezpečnost a praktické využití. Připomeňme, že nový model v modifikacích Toyota a Subaru bude sdílet stejný podvozek s dvoulitrovým „boxerem“, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Podle Toyoty bude toto kupé vynikat lehkou stavbou, nízkým těžištěm a příznivým poměrem výkonu a hmotnosti. Pravdou je, že příznivci dostupných, lehkých a zábavných sportovních vozů v poslední době nemají prakticky z čeho vybírat, takže tento segment trhu skutečně zaslouží poněkud povzbudit. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků