Toyota FT-86 II: další informace z Bruselu

Druhá verze prototypu Toyota FT-86 II přichází na sadě nových snímků a se zákulisním krátkým filmem. (+ 32 foto a video)

Vylepšené provedení studie sportovního vozu s pohonem zadních kol, který Toyota připravuje pro sériovou výrobu ve spolupráci se společností Subaru pod označením FT-86 II, oslavilo svoji premiéru teprve před několika týdny na letošním autosalonu v Ženevě, teprve nyní vám však můžeme nabídnout více studiových fotografií a také jedno video z přípravy focení. To probíhalo v evropském středisku Toyoty, jež se nachází v belgickém Bruselu (kde jinde…). Připomeňme, že Subaru na svém ženevském stánku vystavilo tento projekt v podobě konceptu Subaru RWD. Šlo prakticky jen o podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od uvedení původního prototypu Toyota FT-86 již uplynulo hodně vody a automobilka nyní tvrdí, že je připravena vůz vrhnout do sériové výroby a prodeje již v modelovém roce 2012. Vzhled první verze studie FT-86 byl veřejností přijat velmi dobře; není divu, dává fandům sportovních vozů šanci pořídit si v dohledné době cenově dostupný sportovní automobil s „klasickou“ koncepcí s pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu, jehož posláním budou především jízdní zážitky. Na druhou stranu je otázkou, kolik z těch, kteří se o „dobré přijetí“ postarali, bude ochotno hotový vůz nakonec skutečně pořídit…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V druhém provedení FT-86 se nepatrně změnilo především tvarování přední i zadní části karoserie, nicméně úprav doznaly i ostatní povrchové díly karoserie. Toyota tvrdí, že tyto modifikace mají na svědomí především požadavky na bezpečnost a praktické využití. Připomeňme, že nový model v modifikacích Toyota a Subaru bude sdílet stejný podvozek s dvoulitrovým „boxerem“, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Podle Toyoty bude toto kupé vynikat lehkou stavbou, nízkým těžištěm a příznivým poměrem výkonu a hmotnosti. Pravdou je, že příznivci dostupných, lehkých a zábavných sportovních vozů v poslední době nemají prakticky z čeho vybírat, takže tento segment trhu skutečně zaslouží poněkud povzbudit. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků