Toyota FCHV, vůz poháněný palivovými články překonal trasu z Osaky do Tokia bez tankování

Toyota FCHV, vůz poháněný palivovými články překonal trasu z Osaky do Tokia bez tankování

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že zdokonalená verze modelu TOYOTA FCHV poháněného palivovými články úspěšně absolvovala dálkovou jízdní zkoušku spočívající v ujetí trasy z Osaky do Tokia bez zastávky na dotankování paliva.

Jízdní zkouška vozu TOYOTA FCHV v rámci testovacího programu na veřejných komunikacích byla zahájena před vládní budovou ósacké prefektury v centru města Ósaka. Vůz se vydal na rychlostní komunikaci Meishin, pokračoval na Tomei a poté jel po metropolitní rychlostní komunikaci Tokia. Cestu ukončil v automobilovém zábavním centru Mega Web v nábřežní oblasti Tokia, a celkově tak ujel přibližně 560 km. Vůz urazil trasu se zapnutou klimatizací a bez nutnosti zastavit kvůli natankování.

Testovaný model TOYOTA FCHV vykazuje o 25 % nižší spotřebu než předchozí verze. Je tomu díky zdokonaleným vysoce výkonným palivovým článkům Toyota FC Stack vlastní konstrukce. K nižší spotřebě přispěla i modernizace řídicího systému, který reguluje výkon palivových článků i nabíjení a vybíjení akumulátorů. Vůz je též vybaven vysokotlakými nádržemi 70 MPa vyvinutými v rámci Toyota Motor Corp.. Do těch je možné natankovat přibližně dvojnásobek vodíku v porovnání s nádržemi 35 MPa používanými v předchozích verzích modelu TOYOTA FCHV. Díky těmto zlepšením lze na jedno natankování urazit vzdálenost přibližně 750 km (v 10-15 testovacích jízdních cyklech dle výpočtů TMC).

Kromě otázek týkajících se skladování vodíku, nákladů na jeho výrobu a dalších technických problémů je třeba řešit i témata jako je infrastruktura zásobování a širší společenské dopady. Toyota usiluje o to, aby se vozidla s palivovými články začala běžně používat. Spolupracuje přitom s japonskou vládou, energetickými společnostmi i dalšími zainteresovanými subjekty. Toyota Motor Corporation v rámci těchto snah pokračuje ve výzkumu a vývoji, jehož výsledkem jsou postupná zlepšení, jako např. dojezdová vzdálenost, startování za nízkých teplot, životnost a úspory nákladů.

Technické specifikace vozidla (pro model FCHV nasazený na trase Ósaka – Tokio) 

Vůz
Označení TOYOTA FCHV
Celková délka/šířka/výška (mm) 4 735 / 1 815 / 1 685
Hmotnost (kg) 1 880
Počet cestujících5
Provozní parametry
Nejvyšší rychlost (km/h) 155
Palivové články
Označení Toyota FC Stack
Typ Polymerový elektrolyt
Výkon (kW) 90
Motor
Typ S permanentním magnetem
Nejvyšší výkon v kW (k) 90 (122)
Nejvyšší krouticí moment v N.m (kg.m) 260 (26,5)
Palivo
Typ Vodík
Uložení Vysokotlaké vodíkové zásobníky
Nejvyšší tlak tankovaného paliva (MPa) 70
Baterie
Typ Nikl-metal-hydrid

 

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 259 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků