Toyota dosáhla rekordní roční prodej v Evropě již podesáté v řadě

Prodej* vozů v Evropě v roce 2006 vzrostl o 13 % na výsledných 1 124 119 vozů – z toho 1 073 549 značky Toyota a 50 570 značky Lexus – na trhu, jehož celkový růst byl pouhých 2,7 %. Poprvé ve své historii prodala Toyota více než 1 milión vozů v širším regionu Evropy, což představuje nárůst o 11 % proti roku 2005. U značky Lexus byl nárůst ještě významnější, neboť prodej stoupl o 76 % a poprvé byla prolomena hranice 50 tisíc prodaných vozů. Díky skvělým výsledkům se podíl značky Toyota na trhu zvýšil o 0,5 procentního bodu na 5,84 % – historicky nejvyšší podíl této značky na evropském trhu. Cílem pro rok 2007 je 1,22 mil. prodaných vozů v Evropě.
 
Růst firmy Toyota na evropském trhu je založen na výrobě v Evropě. Přibližně 70 % všech vozů prodaných v Evropě se zde také vyrábí. V roce 2006 to představovalo 808 463 vozů, 863 507 motorů** a 568 212 převodovek vyrobených ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice. V roce 2007 budou výrobní kapacity všech závodů opět naplněny a na konci roku bude dokonce otevřen nový závod v ruském Petrohradu.
 
Rok 2006 byl ve znamení řady novinek; Toyota úspěšně zmodernizovala dva své klíčové produkty, modely Yaris a RAV4. Yaris se opět ukázal jako nejúspěšnější produkt Toyoty v Evropě, neboť prodeje zde dosáhly hodnoty 250 880 vozů (+17 %) a Toyota RAV4 se opět stala nejoblíbenějším vozem s pohonem všech kol v Evropě s nárůstem počtu prodaných vozů o 23 % na výsledných 126 210 vozů. Rekordních prodejů dosáhla automobilka i v případě modelu AYGO (97 526 kusů,+ 315 %), Corolla Verso (95 684 ks, +3 %), Hilux (20 066 ks, + 87 %) a Prius (22 778 ks, +21 %).
 
Na růstu prodeje značky Lexus se podílelo představení čtyř nových modelů: GS450h, RX350, IS220d a LS460. V roce 2006 se nejlépe prodávala modelová řada IS (21 772 ks, +275 %) následovaná řadou RX (19 543 ks, +35 %). Hybridní modely představovaly 26 % všech prodaných vozů Lexus a společně s modelem Prius se podílely na celkovém počtu 36 016 prodaných hybridních vozů, což představuje nárůst o 54 %.
 
„Na tento okamžik jsme náležitě pyšní,“ říká Tadashi Arashima, prezident a výkonný ředitel  společnosti Toyota Motor Europe (TME). „Překonání tolika rekordů v jediném roce je výsledkem neutuchajícího úsilí nás všech o dosažení špičkové kvality a uspokojení přání našich zákazníků. Těší nás také rostoucí obliba hybridních technologií v Evropě.“
 
V roce 2006 bylo pro Toyotu největším trhem Německo, kde se prodalo 141 097 vozů (+8 %), za nímž těsně následovala Velká Británie (140 075 ks, +1 %) a Itálie (138 199 ks, +6 %). Nejvýznamnější růst byl zaznamenán v Rusku (+63 %), kde se prodalo celkem 108 959 vozů. Ve Francii byla poprvé překonána hranice 100 tisíc prodaných vozů – celkem 103 538 ks (+13 %).
 
V roce 2006 se Toyota ukázala jako nejrychleji rostoucí automobilová značka ve Francii, Španělsku, Nizozemí, Portugalsku a Řecku. Toyota obsadila vedoucí místo na trhu v sedmi evropských zemích, včetně Řecka, Irska a Finska.
 
Tadashi Arashima komentuje výhled do budoucna takto:
 
„Rok 2007 bude pro Toyotu náročný. Chceme zvýšit počet prodaných vozů i podíl na trhu ve všech evropských zemích. Toho dosáhneme jen v případě, že budeme na první místo stavět zákazníka, kterému poskytneme nejvyšší možnou kvalitu. Naše modelová řada pro rok 2007 tomu odpovídá a my i nadále očekáváme přesvědčivé výsledky všech modelů, zvláště vozů AYGO, Yaris, RAV4 a nových modelů značky Lexus. K dosažení cíle nám pomůže i zcela nový model Auris, jenž dosáhl pěti hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP a který uvedeme na trh na jaře 2007.“
 
Toyota má v plánu prodat v roce 2007 na evropském trhu 1,22 mil. vozů, z toho 1,16 mil. pod značkou Toyota a 56 000 vozů Lexus. Očekává se, že počet prodaných vozů s hybridním pohonem dosáhne hodnoty 44 500 vozů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků