Toyota do historických modelů integrovala dva pohony budoucnosti. Charakter vozů přitom nijak neutrpěl

Toyota se pustila do renovace historických modelů pro budoucí generaci nadšenců. I ta si bude moci užití jejich mimořádnou auru.

V souvislosti se stále přísnějšími emisními limity a snahou dostat ze silnic auta se spalovacími motory, zůstává nad veterány viset otazník. Jaká bude jejich budoucnost? S myšlenkou zachování historických vozů pro další generace se řada nezávislých společností rozhodla pro jejich přestavby na ekologické pohony. Tovární konverze už nabízí Mini a nyní se k němu přidala také Toyota.

Ta na autosalon v Tokiu přivezla ukázat dvojici konceptů Toyoty AE86 představujících dva zcela odlišné přístupy. Známé Trueno s „mrkačkami“ nese označení AE86 H2 a jasně tím prozrazuje transformaci na vodíkový pohon. V zavazadelníku najdeme dvě vodíkové nádrže z modelu Mirai a v předu původní čtyřválec. Ten automobilka přizpůsobila pro jízdu na nové palivo úpravou vstřikování, palivového potrubí a novými svíčkami. Vzhledem k tomu, že zásahy nebyly velké, ponechalo si Trueno svůj charakteristický projev a zvuk.

Druhý prototyp s karoserií Levin, pro niž jsou typické pevné úzké světlomety, přináší citlivou integraci bateriového pohonu. Akumulátory z plug-in hybridního Priusu zásobují energií elektromotor používaný v pick-upu Tundra. Dále byly použity různé sériové díly ze skladů Toyoty a Lexusu. Zajímavostí je přítomnost manuální převodovky a rozložení hmotnosti podobné originálu. Tím automobilka v maximální míře zachovala jedinečnou identitu vozu a podpořila ji okamžitým záběrem elektromotoru.

Nutno ocenit, s jakou citlivostí inženýři k ikonickým modelům přistupovali. Během realizace se spojili s řadou společností nabízejících kvalitní náhradní díly a použili dobové barevné schéma karoserie. Ekologický záměr podtrhují sedadla a bezpečnostní pásy zrenovované z recyklovaných materiálů. Bohužel se zatím jedná pouze o ukázku technických možností bez plánu výroby větší série, ale je příjemné vidět, že takové řešení do budoucna existuje.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Váš názor Další článek: Porsche Taycan ukusuje podíly konvenčním hráčům. Je žádanější než Panamera a na českém trhu poráží i legendu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,