Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Koncern Toyota pracuje na vylepšeném provedení systému pro předcházení střetů. Ten má umět nejen brzdit, ale také zasáhnout do řízení.
Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Soustavy pro nouzové brzdění v případě hrozícího střetu zažívají mohutný rozmach a ve své nabídce je již má většina velkých automobilek. Pokud řidič nedává pozor a hrozí střet s jiným autem nebo chodcem, systém nejprve řidiče na riziko upozorní, a pokud stále nereaguje, začne sám brzdit. V rychlostech běžných pro městský provoz, v němž mimochodem k podobným střetům dochází nejčastěji, je taková soustava schopná riziko havárie odvrátit, ve vyšších rychlostech pak alespoň snižuje následky střetu.

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Připomeňme, že mezi protagonisty v zavádění těchto systémů patří Volvo se svým City Safety. Automobilka Toyota ale chce ve snahách o eliminaci havárií jít ještě dále, přičemž ani jiné koncerny v tomto ohledu rozhodně nespí. V současnosti Toyota testuje svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten umí před překážkou nejen samočinně brzdit, ale skrze zásahy do řízení se jí také vyhnout. A jak to funguje?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist
 zkouší také na vozech Prius

V případě, že se vám do jízdní dráhy chystá vstoupit chodec, systém vás nejprve varuje kontrolkou v přístrojovém štítě, a pokud na toto varování nezareagujete, začne brzdit. Pokud to k odvrácení havárie nestačí, umí změnit směr jízdy vašeho vozu. Ve své současné podobě tato soustava vybočí auto nejvýše o 700 mm, přičemž jej nikdy nenechá opustit jízdní pruh, ovšem lze předpokládat, že se zapojením dalších senzorů schopných spolehlivě sledovat celé okolí vozu bude schopna i výraznějších manévrů při zachování bezpečnosti provozu.

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

Přemýšlíte teď nad situacemi, v nichž by takový systém mohl selhat nebo se zachovat nepředvídatelně? To zatím neřešte, zatím se jen testuje. Podle vyjádření představitelů značky Toyota bude přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist dostupný v sériové produkci v průběhu roku 2015.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků