Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Koncern Toyota pracuje na vylepšeném provedení systému pro předcházení střetů. Ten má umět nejen brzdit, ale také zasáhnout do řízení.
Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Soustavy pro nouzové brzdění v případě hrozícího střetu zažívají mohutný rozmach a ve své nabídce je již má většina velkých automobilek. Pokud řidič nedává pozor a hrozí střet s jiným autem nebo chodcem, systém nejprve řidiče na riziko upozorní, a pokud stále nereaguje, začne sám brzdit. V rychlostech běžných pro městský provoz, v němž mimochodem k podobným střetům dochází nejčastěji, je taková soustava schopná riziko havárie odvrátit, ve vyšších rychlostech pak alespoň snižuje následky střetu.

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Připomeňme, že mezi protagonisty v zavádění těchto systémů patří Volvo se svým City Safety. Automobilka Toyota ale chce ve snahách o eliminaci havárií jít ještě dále, přičemž ani jiné koncerny v tomto ohledu rozhodně nespí. V současnosti Toyota testuje svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten umí před překážkou nejen samočinně brzdit, ale skrze zásahy do řízení se jí také vyhnout. A jak to funguje?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist
 zkouší také na vozech Prius

V případě, že se vám do jízdní dráhy chystá vstoupit chodec, systém vás nejprve varuje kontrolkou v přístrojovém štítě, a pokud na toto varování nezareagujete, začne brzdit. Pokud to k odvrácení havárie nestačí, umí změnit směr jízdy vašeho vozu. Ve své současné podobě tato soustava vybočí auto nejvýše o 700 mm, přičemž jej nikdy nenechá opustit jízdní pruh, ovšem lze předpokládat, že se zapojením dalších senzorů schopných spolehlivě sledovat celé okolí vozu bude schopna i výraznějších manévrů při zachování bezpečnosti provozu.

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

Přemýšlíte teď nad situacemi, v nichž by takový systém mohl selhat nebo se zachovat nepředvídatelně? To zatím neřešte, zatím se jen testuje. Podle vyjádření představitelů značky Toyota bude přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist dostupný v sériové produkci v průběhu roku 2015.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků