Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Koncern Toyota pracuje na vylepšeném provedení systému pro předcházení střetů. Ten má umět nejen brzdit, ale také zasáhnout do řízení.
Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Soustavy pro nouzové brzdění v případě hrozícího střetu zažívají mohutný rozmach a ve své nabídce je již má většina velkých automobilek. Pokud řidič nedává pozor a hrozí střet s jiným autem nebo chodcem, systém nejprve řidiče na riziko upozorní, a pokud stále nereaguje, začne sám brzdit. V rychlostech běžných pro městský provoz, v němž mimochodem k podobným střetům dochází nejčastěji, je taková soustava schopná riziko havárie odvrátit, ve vyšších rychlostech pak alespoň snižuje následky střetu.

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Připomeňme, že mezi protagonisty v zavádění těchto systémů patří Volvo se svým City Safety. Automobilka Toyota ale chce ve snahách o eliminaci havárií jít ještě dále, přičemž ani jiné koncerny v tomto ohledu rozhodně nespí. V současnosti Toyota testuje svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten umí před překážkou nejen samočinně brzdit, ale skrze zásahy do řízení se jí také vyhnout. A jak to funguje?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist
 zkouší také na vozech Prius

V případě, že se vám do jízdní dráhy chystá vstoupit chodec, systém vás nejprve varuje kontrolkou v přístrojovém štítě, a pokud na toto varování nezareagujete, začne brzdit. Pokud to k odvrácení havárie nestačí, umí změnit směr jízdy vašeho vozu. Ve své současné podobě tato soustava vybočí auto nejvýše o 700 mm, přičemž jej nikdy nenechá opustit jízdní pruh, ovšem lze předpokládat, že se zapojením dalších senzorů schopných spolehlivě sledovat celé okolí vozu bude schopna i výraznějších manévrů při zachování bezpečnosti provozu.

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

Přemýšlíte teď nad situacemi, v nichž by takový systém mohl selhat nebo se zachovat nepředvídatelně? To zatím neřešte, zatím se jen testuje. Podle vyjádření představitelů značky Toyota bude přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist dostupný v sériové produkci v průběhu roku 2015.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků