Toyota, Daihatsu a Subaru prohlubují spolupráci

Japonské společnosti Toyota, Daihatsu a Fuji Heavy Industries prohlubují vzájemné vazby v oblasti výzkumu, vývoje a dodávek.
Toyota, Daihatsu a Subaru prohlubují spolupráci

Továrny Toyota Motor Coroporation (TMC), Daihatsu Motor a Fuji Heavy Industries, výrobce vozů Subaru (FHI) oznámily, že dospěly k dohodě na posílení spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje i dodávek výrobků. Tyto společnosti chtějí posílit svoji konkurenceschopnost dosažením synergického efektu díky sdílení technologického know-how. Firmy se proto konkrétně dohodly na následujících bodech. TMC a FHI společně vyvinou kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který bude prodáván pod značkami TMC i FHI, tedy především Toyota a Subaru. TMC poskytne FHI kompaktní vůz formou dodávek OEM. Daihatsu bude dodávat FHI miniautomobily (dnes Subaru prodává Daihatsu Sirion jako své nové Justy) a také verzi kompaktního vozu Daihatsu „Coo“ upravenou pro FHI, a to formou dodávek OEM.

Kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který mají společně vyvinout TMC a FHI, má nabídnout dosud nepoznaný zážitek z jízdy, daný zcela novou platformou vozidla a použitím plochého motoru s protilehlými válci, který představuje základní technologii FHI. Uvedení na trh je naplánováno na konec roku 2011. Výroba bude probíhat v novém závodu, který se má postavit v prostorách výrobní divize společnosti FHI v japonské prefektuře Gunma. TMC pověří výrobou společnost FHI. Kompaktní vůz, jenž má TMC poskytovat společnosti FHI formou dodávek OEM, pak vhodně doplní poměrně skromnou modelovou řadu FHI. První dodávky by měly začít koncem roku 2010.

Přísun minivozů Daihatsu určených pro japonský trh společnosti FHI formou OEM umožní FHI soustředit výzkum a vývoj i veškeré výrobní kapacity na své hlavní produkty. Tyto dodávky by měly být spuštěny ve druhé polovině roku 2009. Navržené schéma by rovněž mělo zlepšit efektivitu podnikání společnosti Daihatsu, jako je např. zlepšení nákladové struktury díky vyššímu objemu výroby. V souladu s plánem FHI rozšířit svoji modelovou řadu (od letošního října) bude Daihatsu dodávat společnosti FHI 6 000 kompaktních vozů „Coo“ ročně, a to formou dodávek OEM. Tento model se vyrábí v hlavním závodě Daihatsu v ósacké prefektuře.

Toto oznámení je nejnovějším výsledkem obchodního vztahu založeného v říjnu 2005, kdy TMC a FHI spojily své zdroje v oblasti výzkumu a vývoje i výroby. Díky této spolupráci mj. došlo k předání výroby do závodu Subaru v rámci společnosti Indiana Automotive - ta je severoamerickou výrobní základnou FHI ve Spojených státech - a dodávkám kompaktních vozů Daihatsu společnosti FHI, určených pro evropské trhy.

Z důvodu posílení dobrých obchodních vztahů se TMC a FHI - se zachováním stylu vedení i firemní identity FHI - společně dohodly na převodu 61 mil. akcií FHI z majetku FHI do vlastnictví společnosti TMC. Tato transakce čeká na schválení japonského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po uskutečnění této transakce by TMC měla držet 16,5 % akcií FHI. TMC, Daihatsu a FHI plánují i do budoucna široce diskutovat na téma dlouhodobého posilování své konkurenceschopnosti a komplexní spolupráce zaměřené na celosvětový růst.

Převod akcií FHI do vlastnictví TMC, základní fakta:

Načasování převodu

Po schválení japonským úřadem pro ochranu hospodářské soutěže

Metoda převodu

Prodej vlastních akcií přidělením třetí straně  

Počet předmětných akcií

61 milionů

Hodnota transakce

31,11 mld. jenů

Cena za kus

510 jenů za akcii

Způsob výpočtu ceny transakce

Cena byla stanovena tak, aby o 10 % přesahovala průměrnou závěrečnou cenu 
(zaokrouhleno nahoru na nejbližších 10 jenů)
akcií FHI na Tokijské burze cenných papírů v období od 11.12.2007 do 10.3.2008.

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků