Toyota Crown pro rok 2014: cestování v čase...

Pokud na vás některé evropské modely působí konzervativním dojmem, toto vám možná poněkud upraví úhel pohledu…

Zatím poslední verze modelové řady Toyota Crown byla zavedena loni. V pořadí se jedná již o čtrnáctou generaci, přičemž ta první byla představena v už roce 1955. Rodina této řady je nyní tvořena typy Crown Royal Saloon, Crown Athlete a poprvé i Crown Hybrid. Vozy povyrostly do všech stran, získaly poněkud dynamičtější vzezření a zpětná zrcátka se přestěhovala z předních blatníků na pro Evropana více obvyklá místa na předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Crown Sedan slouží v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupují ji i konzervativní soukromníci

Jméno Toyota Crown ale žije i v paralelním provedení, jež je velmi blízké podobě, v níž se řada Crown vyráběla v první polovině osmdesátých let minulého století. Jde vesměs o účelové stavby pro speciální účely, ovšem ani těm se průběžná modernizace nevyhýbá. Zatím poslední sada úprav přichází právě nyní a jejími prvky jsou zejména upravený přístrojový štít a rozšířená standardní výbava zahrnující také stabilizační systém pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru působí jako návrat v čase i po poslední modernizaci...

Toyota Crown Sedan se vyrábí v několika verzích, například jako taxi (Comfort SG) nebo jako vůz pro autoškoly. A tento sedan, to je opravdu kus auta: na délku měří 4 830 mm a o jeho pohon se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 113 koní, jehož točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků