Toyota Crown pro rok 2014: cestování v čase...

Pokud na vás některé evropské modely působí konzervativním dojmem, toto vám možná poněkud upraví úhel pohledu…

Zatím poslední verze modelové řady Toyota Crown byla zavedena loni. V pořadí se jedná již o čtrnáctou generaci, přičemž ta první byla představena v už roce 1955. Rodina této řady je nyní tvořena typy Crown Royal Saloon, Crown Athlete a poprvé i Crown Hybrid. Vozy povyrostly do všech stran, získaly poněkud dynamičtější vzezření a zpětná zrcátka se přestěhovala z předních blatníků na pro Evropana více obvyklá místa na předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Crown Sedan slouží v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupují ji i konzervativní soukromníci

Jméno Toyota Crown ale žije i v paralelním provedení, jež je velmi blízké podobě, v níž se řada Crown vyráběla v první polovině osmdesátých let minulého století. Jde vesměs o účelové stavby pro speciální účely, ovšem ani těm se průběžná modernizace nevyhýbá. Zatím poslední sada úprav přichází právě nyní a jejími prvky jsou zejména upravený přístrojový štít a rozšířená standardní výbava zahrnující také stabilizační systém pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru působí jako návrat v čase i po poslední modernizaci...

Toyota Crown Sedan se vyrábí v několika verzích, například jako taxi (Comfort SG) nebo jako vůz pro autoškoly. A tento sedan, to je opravdu kus auta: na délku měří 4 830 mm a o jeho pohon se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 113 koní, jehož točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků