Toyota Crown pro rok 2014: cestování v čase...

Pokud na vás některé evropské modely působí konzervativním dojmem, toto vám možná poněkud upraví úhel pohledu…

Zatím poslední verze modelové řady Toyota Crown byla zavedena loni. V pořadí se jedná již o čtrnáctou generaci, přičemž ta první byla představena v už roce 1955. Rodina této řady je nyní tvořena typy Crown Royal Saloon, Crown Athlete a poprvé i Crown Hybrid. Vozy povyrostly do všech stran, získaly poněkud dynamičtější vzezření a zpětná zrcátka se přestěhovala z předních blatníků na pro Evropana více obvyklá místa na předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Crown Sedan slouží v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupují ji i konzervativní soukromníci

Jméno Toyota Crown ale žije i v paralelním provedení, jež je velmi blízké podobě, v níž se řada Crown vyráběla v první polovině osmdesátých let minulého století. Jde vesměs o účelové stavby pro speciální účely, ovšem ani těm se průběžná modernizace nevyhýbá. Zatím poslední sada úprav přichází právě nyní a jejími prvky jsou zejména upravený přístrojový štít a rozšířená standardní výbava zahrnující také stabilizační systém pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru působí jako návrat v čase i po poslední modernizaci...

Toyota Crown Sedan se vyrábí v několika verzích, například jako taxi (Comfort SG) nebo jako vůz pro autoškoly. A tento sedan, to je opravdu kus auta: na délku měří 4 830 mm a o jeho pohon se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 113 koní, jehož točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků