Toyota Crown pro rok 2014: cestování v čase...

Pokud na vás některé evropské modely působí konzervativním dojmem, toto vám možná poněkud upraví úhel pohledu…

Zatím poslední verze modelové řady Toyota Crown byla zavedena loni. V pořadí se jedná již o čtrnáctou generaci, přičemž ta první byla představena v už roce 1955. Rodina této řady je nyní tvořena typy Crown Royal Saloon, Crown Athlete a poprvé i Crown Hybrid. Vozy povyrostly do všech stran, získaly poněkud dynamičtější vzezření a zpětná zrcátka se přestěhovala z předních blatníků na pro Evropana více obvyklá místa na předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Crown Sedan slouží v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupují ji i konzervativní soukromníci

Jméno Toyota Crown ale žije i v paralelním provedení, jež je velmi blízké podobě, v níž se řada Crown vyráběla v první polovině osmdesátých let minulého století. Jde vesměs o účelové stavby pro speciální účely, ovšem ani těm se průběžná modernizace nevyhýbá. Zatím poslední sada úprav přichází právě nyní a jejími prvky jsou zejména upravený přístrojový štít a rozšířená standardní výbava zahrnující také stabilizační systém pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru působí jako návrat v čase i po poslední modernizaci...

Toyota Crown Sedan se vyrábí v několika verzích, například jako taxi (Comfort SG) nebo jako vůz pro autoškoly. A tento sedan, to je opravdu kus auta: na délku měří 4 830 mm a o jeho pohon se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 113 koní, jehož točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků