Toyota C+pod je nový levný elektromobil. Uveze dva lidi, stojí zhruba 345.000 Kč

Ultra kompaktní vozítka do města jsou v Japonsku nadále žádaným zbožím. Toyota reaguje na poptávku.

Rozmach trhu s malými elektromobily v Evropě teprve zažíváme, v Japonsku jsou nicméně v kategorii městských vozítek dlouho popředu a není divu, že i tato oblast přechází na elektrický pohon. Z konceptu, který Toyota představila v roce 2019 na autosalonu v Tokiu, tak nyní vychází produkční model C+pod.

Nová Lada Niva Travel je stále pořádný off-road. Teď se tváří jako Toyota RAV4

Nová Lada Niva Travel je stále pořádný off-road. Teď se tváří jako Toyota RAV4

Ultra kompaktní elektromobil, jak Toyota svou novinku nazývá, uveze dva pasažéry, a přitom je ještě menší než známý prcek Smart EQ ForTwo. Na délku měří C+pod 2490 mm, široký je 1290 mm a vysoký 1550 mm. Panely karoserie jsou vyrobeny z plastu s ohledem na cenu, ale také hmotnost vozu, která činí 680 kg.

Jednoduché a levné plasty spatříte také v interiéru, kterému dominuje středový přístrojový displej a panel s velkými fyzickými tlačítky. Sedadla čalouněná látkou vypadají pohodlně, nechybí tu pár odkládacích prostorů a kufr je řešen zbylým místem za sedačkami. Jak ukazuje Toyota na fotkách, pro rychlý nákup stačí.

Otevřená Toyota Supra je oficiálně tady! Vypadá senzačně, je však jediná na světě

Otevřená Toyota Supra je oficiálně tady! Vypadá senzačně, je však jediná na světě

Elektrický motor C+podu o výkonu 9 kW (12 koní) pohání zadní kola a energii mu zajišťuje lithium-iontová baterie o kapacitě 9,06 kWh. Dojezd na jedno nabití je udávaných 150 km, což pro čistě městské využití bohatě stačí. Ostatně jinam se posádka miniaturní Toyoty zřejmě ani nevydá s maximální rychlostí 60 km/h.

C+pod už míří v Japonsku do prodeje a začíná na cenovce 1.650.000 jenů, tedy v přepočtu asi 345.000 Kč.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků