Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v létě. Prozatím není jisté, jestli dostane downsizované přeplňované motory.
Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Zatímco celosvětově je legendární Toyota Corolla nejprodávanější auto v nabídce japonské značky (celkově se podílí na jedné pětině prodejů), u nás v Evropě to žádný velký hit není. Kompaktní sedany tu zkrátka vyšly z módy, lidé mají raději hatchbacky nebo nově přesedají spíše na crossovery a SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní technika se měnit nebude a Toyota nemluví ani o motorech. Zřejmě tak modernizovaná Corolla převezme stávající pohonné jednotky, i když downsizované motory s přeplňováním se už například v Aurisu představily

Přesto Toyota přiveze i na evropský trh modernizovaný model Corolla, který se začne prodávat letos v létě se základní cenou okolo 400 000 korun. Technika se asi měnit nebude, Toyota se v tiskovém prohlášení ani nezmiňuje o motorech. Předpokládáme tedy, že dál budou pokračovat jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Všechny motory mají standardně šestistupňový manuál, šestnáctistovka se dá pořídit i s automatem Multidrive S. Toyota slibuje tři nová barevná provedení a nový design 16" a 17" kol. Změní se i design přední části včetně grafiky světel. Nová světla budou i vzadu.

V základní výbavě Toyoty Corolla se objeví systém varující před kolizí, pokud řidič nereaguje na překážku. V případě nevyhnutelné kolize začne auto samo brzdit. Corolla bude řidiče hlídat i před opuštěním jízdního pruhu, bude číst dopravní značky a bude sama přepínat dálková světla. Díky těmto systémům si Toyota slibuje, že Corolla bude zařazena do nižších sazeb pojištění.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků