Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v létě. Prozatím není jisté, jestli dostane downsizované přeplňované motory.
Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Zatímco celosvětově je legendární Toyota Corolla nejprodávanější auto v nabídce japonské značky (celkově se podílí na jedné pětině prodejů), u nás v Evropě to žádný velký hit není. Kompaktní sedany tu zkrátka vyšly z módy, lidé mají raději hatchbacky nebo nově přesedají spíše na crossovery a SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní technika se měnit nebude a Toyota nemluví ani o motorech. Zřejmě tak modernizovaná Corolla převezme stávající pohonné jednotky, i když downsizované motory s přeplňováním se už například v Aurisu představily

Přesto Toyota přiveze i na evropský trh modernizovaný model Corolla, který se začne prodávat letos v létě se základní cenou okolo 400 000 korun. Technika se asi měnit nebude, Toyota se v tiskovém prohlášení ani nezmiňuje o motorech. Předpokládáme tedy, že dál budou pokračovat jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Všechny motory mají standardně šestistupňový manuál, šestnáctistovka se dá pořídit i s automatem Multidrive S. Toyota slibuje tři nová barevná provedení a nový design 16" a 17" kol. Změní se i design přední části včetně grafiky světel. Nová světla budou i vzadu.

V základní výbavě Toyoty Corolla se objeví systém varující před kolizí, pokud řidič nereaguje na překážku. V případě nevyhnutelné kolize začne auto samo brzdit. Corolla bude řidiče hlídat i před opuštěním jízdního pruhu, bude číst dopravní značky a bude sama přepínat dálková světla. Díky těmto systémům si Toyota slibuje, že Corolla bude zařazena do nižších sazeb pojištění.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků