Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Modernizovaná Corolla dorazí na náš trh v létě. Prozatím není jisté, jestli dostane downsizované přeplňované motory.
Toyota Corolla zamíří v létě i na evropský trh. Má se Octavia bát?

Zatímco celosvětově je legendární Toyota Corolla nejprodávanější auto v nabídce japonské značky (celkově se podílí na jedné pětině prodejů), u nás v Evropě to žádný velký hit není. Kompaktní sedany tu zkrátka vyšly z módy, lidé mají raději hatchbacky nebo nově přesedají spíše na crossovery a SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní technika se měnit nebude a Toyota nemluví ani o motorech. Zřejmě tak modernizovaná Corolla převezme stávající pohonné jednotky, i když downsizované motory s přeplňováním se už například v Aurisu představily

Přesto Toyota přiveze i na evropský trh modernizovaný model Corolla, který se začne prodávat letos v létě se základní cenou okolo 400 000 korun. Technika se asi měnit nebude, Toyota se v tiskovém prohlášení ani nezmiňuje o motorech. Předpokládáme tedy, že dál budou pokračovat jednotky 1.33 Dual VVT-i (73 kW), 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.4 D-4D (66 kW).

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Všechny motory mají standardně šestistupňový manuál, šestnáctistovka se dá pořídit i s automatem Multidrive S. Toyota slibuje tři nová barevná provedení a nový design 16" a 17" kol. Změní se i design přední části včetně grafiky světel. Nová světla budou i vzadu.

V základní výbavě Toyoty Corolla se objeví systém varující před kolizí, pokud řidič nereaguje na překážku. V případě nevyhnutelné kolize začne auto samo brzdit. Corolla bude řidiče hlídat i před opuštěním jízdního pruhu, bude číst dopravní značky a bude sama přepínat dálková světla. Díky těmto systémům si Toyota slibuje, že Corolla bude zařazena do nižších sazeb pojištění.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků